بند ورشتپن و کلاف سرگردان تمدید قرارداد همیلتون و مرسدس


فرمول یک ایران – سر لوئیس همیلتون و مرسدس یک گام به عقد قرارداد برای فصل پیش رو نزدیک تر شدند. طبق آخرین اخبار دو طرف بر سر اضافه شدن یک بند جدید به قرارداد همیلتون به توافق رسیدند، که به بند ورشتپن معروف شده است. همیلتون و مرسدس چند هفته گذشته را صرف بحث درباره جزئیات قرارداد جدیدشان کرده اند، تا راننده بریتانیایی همچنان در مسیر شکستن رکورد...

فرمول یک ایرانسر لوئیس همیلتون و مرسدس یک گام به عقد قرارداد برای فصل پیش رو نزدیک تر شدند. طبق آخرین اخبار دو طرف بر سر اضافه شدن یک بند جدید به قرارداد همیلتون به توافق رسیدند، که به بند ورشتپن معروف شده است.

همیلتون و مرسدس چند هفته گذشته را صرف بحث درباره جزئیات قرارداد جدیدشان کرده اند، تا راننده بریتانیایی همچنان در مسیر شکستن رکورد هشتمین قهرمانی اش بماند. در این بین نکات مهمی مورد بحث قرار گرفته که یکی از آنها اشاره مستقیم به تصمیم گیری در خصوص هم تیمی همیلتون دارد.

این مسئله که بین رسانه ها بند ورشتپن لقب گرفته است، صرفا به این موضوع معطوف می شود که همیلتون در مورد این که چه کسی از فصل 2022 به بعد هم تیمی او خواهد شد، به نوعی حق وتو داشته باشد. به بیانی ساده تر تا زمان حضور همیلتون در مرسدس، تنها در صورت تایید وی، تیم راننده دوم مورد نظر خود را به خدمت خواهد گرفت.

چرا بند ورشتپن؟

اگرچه این بند شامل حال تمامی راننده های حاضر در گرید که شانسی برای حضور در تیم مرسدس و هم تیمی شدن با قهرمان هفت دوره این تیم داشته باشند، خواهد شد اما این مکس ورشتپن است که می تواند بزرگترین تهدید برای تسلط همیلتون بر تیم باشد.

طبق اخبار و حواشی منتشر شده در فصل های گذشته، توتو ولف کاملا مشتاق است که روزی راننده هلندی ردبول را عضوی از گاراژ مرسدس کند. با این حال تا زمانی که همیلتون مرسدس را ترک کند اتفاق افتادن این مسئله خیلی محتمل نیست؛ زیرا ورشتپن تا پایان فصل 2023 با ردبول قرارداد دارد و از طرفی راننده 36 ساله انگلیسی نیز ممکن است تا پایان 2023 دیگر در این رشته حضور نداشته باشد.

در مورد سایر جزئیات گفته می شود که طبق توافق بین طرفین، یک قرارداد یک ساله به اضافه ی یک گزینه تمدید قرارداد برای فصل 2022 به امضای طرفین خواهد رسید و همچنین بدون تغییر ماندن حقوق وی (مبلغی در حدود 40 میلیون یورو)، از مفاد آن خواهد بود. بر اساس این گزارش ها، همیلتون حق استفاده از بخشی از لباس و کلاه ایمنی خود، برای پذیرش اسپانسر و تبلیغات شخصی را خواهد داشت. علاوه بر تمام این موارد، شایعاتی در خصوص درخواست 10 درصد از درآمد سالانه تیم توسط همیلتون نیز به گوش می رسد.

بند ورشتپن و کلاف سرگردان تمدید قرارداد همیلتون و مرسدسبند ورشتپن و کلاف سرگردان تمدید قرارداد همیلتون و مرسدس

مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون

ادی جوردن، چشم انتظار تمدید قرارداد لوئیس همیلتون و مرسدس

ادی جوردن نیز در این بین امیدوار است تا همیلتون و مرسدس هر چه زودتر به توافق برسند. از طرفی وی شخصا عقیده دارد، راننده بریتانیایی نمی تواند در مورد حقوق و دستمزد خود خیلی زیاده خواه باشد.

جوردن در این خصوص توضیح داد:

درخواست ده درصد از درآمد تیم مضحک است، این کار عملی نیست زیرا همه قابل تعویض هستند.

اما شخصا فکر می کنم که به عنوان مثال، دریافت برخی از درآمد های حاصل از پخش تلویزیونی قابل توجیه است. لوئیس بیشتر از همه در فروش (پخش تلویزیونی) فرمول یک موثر است.

فکر می کنم خوب است که او حق دارد برای خودش بازاریابی کند. زیرا به عنوان مثال، او یک اسپانسر قدرتمند مانند تامی هیلفیگر را جذب مرسدس کرد. هر کارگزار عادی برای این کار ده درصد دریافت می کرد.

وی در پایان افزود:

لوئیس سوپراستار صحنه است. فرمول 1 کاملاً به او احتیاج دارد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار