107 هزار مشترک در کردستان قبض برق رایگان دریافت کردند


107 هزار مشترک در کردستان قبض برق رایگان دریافت کردند

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای آبان امسال تا نیمه بهمن، 107 هزار قبض رایگان برای مشترکان کم‌مصرف و مشمول طرح برق امید صادر شد.

هیوا لهونیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس طرح برق امید، مشترکانی که در ماه‌های گرم (خرداد تا شهریور) سال متوسط مصرف ماهانه آنان در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد در دسته کم مصرف قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از آبان ماه و همراه با اجرای طرح "برق امید" در کشور بیش از ۴۱۹ هزار قبض برای مشترکان خوش مصرف استان صادر شده است که شامل تخفیف‌های ویژه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه در مجموع در این مدت ۷۹۳ هزار قبض برای مشترکان استان صادر شد، افزود: از این رقم ۲۱۹ هزار قبض مربوط به مشترکان پرمصرف بوده است.

لهونیان تاکید کرد: آن دسته از مشترکان خانگی هم که در همین دوره از ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند، خوش مصرف و بیش از ۳۰۰ کیلووات هم پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه عمده مشترکان برق استان در دسته خوش‌مصرف‎‌ها هستند، اظهار داشت: مشترکانی هم که در غیر فصل گرم، تا ۸۰ کیلووات برق مصرف کنند در ردیف مشترکان کم‌مصرف، ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات خوش ‌مصرف و از ۲۰۰ کیلووات ساعت بیشتر در رده پرمصرف‌ها قرار می‌گیرند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: مشترکان خانگی که از انشعاب برق استفاده کرده و به صورت فصلی و ویلایی در منطقه‌ای زندگی می‌کنند، شامل طرح "برق امید" نخواهند شد.

لهونیان اضافه کرد: از اول بهمن تعداد خدمات غیرحضوری این شرکت به مشترکان استان به ۹۰ مورد افزایش یافت و دیگر هیچگونه نیازی به حضور مشترکان در ادارات و شعب نیست.

وی افزود: بستر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای ارائه تمام خدمات مورد نیاز مشترکان به صورت غیرحضوری به مشترکان استان فراهم شده است و به صورت حضوری خدماتی ارائه نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه این کار با هدف کاهش تردد مردم و مقابله با شیوع کرونا انجام شده است، گفت: مشترکان می‌توانند با دریافت اپلیکیشن "برق من" از نرم افزار کافه بازار و ثبت شناسه قبض ۱۳ رقمی انشعاب خود بصورت غیرحضوری خدمات دریافت کنند.

لهونیان اضافه کرد: اپیکیشن "برق من" به راحتی از کافه بازار و همچنین از طریق مراجعه به سایت www.bargh-omid.ir قابل دانلود بوده و از قابلیت‌های اپلیکیشن این است که مشترکان خانگی شهری و روستایی می‌توانند میزان مصرف خود را مدیریت کرده و جزو مشترکان کم مصرف قرار گیرند و از برق رایگان(طرح برق امید) بهره‌مند شوند.

در حال حاضر ۶۷۷ هزار و ۴۰۹ مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع برق بهره‌مند هستند که ۶۳۷ هزار و ۴۵۱ مشترک آن مربوط به بخش‌های خانگی و تجاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها