بایدن: دلیلی برای تماس نگرفتن با رئیس‌جمهور چین وجود ندارد


بایدن: دلیلی برای تماس نگرفتن با رئیس‌جمهور چین وجود ندارد

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد همتای چینی خود گفت که دلیلی برای تماس نگرفتن با او وجود ندارد.


رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد همتای چینی خود گفت که دلیلی برای تماس نگرفتن با او وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا همتای چینی خود را هدف انتقاد قرار داد و رویکرد او را به دور از دموکراسی توصیف کرد.

بنا به گزارش نشریه پولیتیکو، جو بایدن روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت وی هنوز با شی جین پینگ، همتای چینی خود صحبت نکرده است با این حال تاکید کرد: هیچ دلیلی برای عدم تماس با وی وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه رویکرد همتای چینی خود را مورد انتقاد قرار داد و با اتهام‌زنی به او، گفت: «ذره‌ای از دموکراسی در وجود این شخص نیست. من این مسئله را به عنوان انتقاد نمی‌گویم بلکه این یک حقیقت است که عنوان می‌شود.»

بایدن در حالی که عنوان می‌کرد که خواهان جلوگیری از تنش میان دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا است، در عین حال پیش بینی کرد که اختلافات میان دو کشور شکل رقابت حداکثری به خود بگیرد.

اواخر ماه ژانویه، آنتونی بلینکن در اظهاراتی عنوان کرد به نفع آمریکاست که در مواردی از جمله تغییر اقلیم با چین همکاری کند.

اختلاف نظر‌های چین و آمریکا طیف گسترده‌ای از موضوعات را در برمی گیرد که جنگ تجاری و تعرفه‌ای تنها یکی از آنهاست. دونالد ترامپ آغازگر تنش‌های تجاری میان دو کشور بود و بعید است رویکرد وی درقبال چین در دوره بایدن تغییر محسوسی را تجربه کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید