مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مجبور به تعطیلی صنوف می شویم


مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مجبور به تعطیلی صنوف می شویم

فرماندار اردبیل گفت: در ایام پیش رو اگر اقشار مختلف مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا رعایت نکنند، ما مجبور به تعطیلی صنوف مختلف خواهیم بود.

مسعود امامی یگانه در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل با اشاره به رنگ زرد اردبیل در شیوع دوباره کرونا اظهار کرد: ما در روزهای اخیر با افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بودیم که انتظار می‌رود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم، افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها و تعداد بستری‌ها کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر در این ایام پایانی سال مردم نقاط بهداشتی را رعایت نکنند قطعا با اعمال محدودیت در ترددها و تعطیلی بازار و رستوران‌ها و تالارها روبه‌رو خواهیم بود که این دامنه مشکلات را نیز افزایش خواهد داد.

فرماندار اردبیل بهترین راهکار در کنترل بیماری کرونا را عمل کردن عموم شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و پرهیز از تجمعات اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود در ایام پایانی سال شرایطی مناسب در صیانت فردی از بیماری کرونا به وجود آید تا مجبور به بستن صنوف در آستانه عید نوروز نباشیم.

امامی یگانه به برگزاری رزمایش‌های مختلف در پیشگیری از کرونا در مناطق مختلف و پرجمعیت شهرستان به ویژه شهرک‌ها اشاره کرد و افزود: با غربالگری بیش از 98 درصد جمعیت شهرستان در مراحل مختلف کنترل‌ها همچنان ادامه دارد اما انتظار از عموم شهروندان این است که خودشان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشرو باشند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اینکه در روزهای اخیر با یک روند خزنده افزایشی در بستری بیماران کرونایی روبه‌رو هستیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 165 بیمار کرونایی در مناطق مختلف استان و در مراکز بیمارستانی بستری هستند که بیشترین بستری‌ها مربوط به اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر است.

رضایی بنا در ادامه اضافه کرد: 26 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته به تعداد بیماران کرونایی افزوده شده و به موازات آن 25 نفر نیز از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی به تعطیلات و مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم شهروندان در این ایام از تجمع و دورهمی‌ها پرهیز کرده تا ایام پایانی فصل زمستان را با کمترین تلفات سپری کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها