بازداشت سارق سریالی که مشهد را به ریخته بود / شلیک های پلیس کارساز شد


بازداشت سارق سریالی که مشهد را به ریخته بود / شلیک های پلیس کارساز شد

حوادث رکنا : تعقیب‌ و گریز مسلحانه مأموران پلیس به دستگیری متهم سریالی در مشهد انجامید.

صدای شلیک تیر سکوت تاریک باغ را شکست و پرده گوشش را آزار داد. ندایی درونی مدام در گوشش زمزمه می‌کرد که «سر عقل بیا و دست از فرار بکش!» اما فایده‌ای نداشت. او به خیالش می‌تواند بازهم از چنگ مأموران بگریزد و در تاریکی شب محو شود.

به گزارش رکنا، پلیس اما دست‌بردار ماجرا نبود و سایه‌ به‌ سایه او را تعقیب می‌کرد. صدای ایست کشداری از سوی یکی از مأموران شنیده شد و پشت‌بند‌ش هم شلیک دیگری در سمفونی سلاح‌های پلیس نواخته شد.

ظاهرا همه‌چیز مثل چند ثانیه قبل بود و مرد همچنان به سمت تاریکی فرار می‌کرد اما کم‌کم سوزش عجیبی از ناحیه پا احساس کرد. عارضه‌ای که پای رفتن و ادامه دادن را از او گرفت و در یک چشم برهم‌زدنی او را بر روی خاک سرد باغ شب‌زده سرنگون کرد.

آه از نهادش بلند شد و صدای فریادش به آسمان رسید شد. مأموران که هدف‌گیری موفقیت‌آمیزی داشتند، بر روی سرش حاضر شدند. چشمانش سیاهی می‌رفت و صداهای اطراف را به شکلی وحشتناک می‌شنید. زمانی نگذشت که نوری زردرنگ که مدام خاموش و روشن می‌شد فضای اطراف را تا شعاعی روشن و خاموش می‌کرد. مأموران درخواست نیروی امدادی کرده بودند و حالا یک آمبولانس در قاب این صحنه تاریک حاضر شده بود. مرد مشکوک بلافاصله در آمبولانس جا گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

مأموران کلانتری طبق روال معمول شب‌های قبل، باید برخی از مناطق را مورد بررسی قرار می‌دادند. این مأموریت اما با شب‌های قبلی کمی متفاوت بود زیرا که گزارش یک فقره سرقت خودرو در یکی از مناطق حوزه استحفاظی کلانتری 24 مشهد مخابره شده بود، به همین دلیل تیم‌ خودرویی پلیس، کلانتری میرزاکوچک‌خان را ترک کرد.

بازداشت سارق سریالی مشهد

هنوز زمان زیادی از این گشت میدانی نگذشته بود که مأموران یک دستگاه خودرو پیکان را در یکی از خیابان‌ها مشاهده کردند و برای متوقف کردن این وسیله نقلیه خود را به نزدیکی آن رساندند.

راننده پیکان که مردی جوان بود با دیدن خودرو پلیس انگار که ترسیده باشد، با تغییر مسیر پا به‌ فرار گذاشت. با فرار مرد مشکوک تعقیب‌وگریزی در خیابان‌های منطقه میرزاکوچک‌خان شروع شد. مأموران چند بار به فرد مشکوک اخطار ایست و توقف خودرو را داده بودند اما راننده فراری همچنان می‌تاخت.

هر بار که در مسیری مستقیم قرار می‌گرفت بلافاصله خودرو پلیس به خودرو او می‌رسید، برای همین مرد جوان مدام به خیابان‌های فرعی تغییر مسیر می‌داد تا اینکه بعد از گرفتن کمی فاصله با مأموران، خودرواش را در منطقه‌ای بیابانی متوقف کرد و به دل یک باغ تاریک زد.

اما مأموران که رد او را زده بودند و حالا برایشان مسجل شده بود که این فرد احتمالا مرتکب جرمی شده باشد به تعقیب او ادامه دادند. یکی از مأموران کلانتری 24 برای اینکه ترس در دل متهم فراری و او را از فرارش منصرف کند، دست به اسلحه برد و با استفاده از قانون به‌کارگیری ماشه کلت خود را به سمت آسمان چکاند. صدای تیر اما مانع از فرار متهم نشد و او همچنان در مسیر تاریک باغ برای پنهان شدن از چنگ مأموران می‌دوید. سرتیم گشتی پلیس که دید متهم حاضر به تسلیم خود در برابر قانون نیست و به اخطارها و شلیک هوایی توجهی نمی‌کند، به ناچار به سمت این فرد مشکوک نشانه‌روی کرد و او را از ناحیه پا هدف شلیک گلوله قرار داد.

متهم فراری سرانجام به دلیل اصابت گلوله مجریان قانون به پایش، زمین‌گیر و از سوی عوامل اورژانس 115 به بیمارستان انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی مشهد که از کم و کیف این پرونده مطلع است روز گذشته در تشریح دیگر ابعاد آن گفت: متهم به دام افتاده یکی از سارقان حرفه‌ای خودروست که مأموران ما درست او را پس از سرقت یک دستگاه خودرو سواری پیکان در باغی در حومه شهر مشهد به دام انداختند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: متهم سی‌وچهار ساله بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت که طبق نظر پزشک معالجش، حال عمومی وی خوب است.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: خودرویی که این سارق حرفه‌ای با آن اقدام به فرار کرده نیز سرقت شده بود که با دستور قضایی و تا شناسایی مالک روانه پارکینگ شد. گرچه هنوز این سارق به دام افتاده به تعداد جرائم ارتکابی‌اش اعتراف نکرده اما تاکنون 4 مال‌باخته به کلانتری 24 مشهد مراجعه کرده و پس از شناسایی متهم از او شکایت کرده‌اند.

به گفته صارمی تحقیقات پلیس برای شناسایی همدستان این فرد و تعداد سرقت‌های ارتکابی او همچنان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

آیا این خبر مفید بود؟
1 1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج