طرح 1800 هکتاری آبیاری نوین در رودبار جنوب افتتاح شد


طرح 1800 هکتاری آبیاری نوین در رودبار جنوب افتتاح شد

جیرفت - ایرنا - طرح یکهزار و 800 هکتاری آبیاری تحت فشار با اعتباری بیش از 400 میلیارد ریال در رودبار جنوب استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان روز دوشنبه با افتتاح پروژه‌ آبیاری تحت فشار روستای حاجی آباد رودبار جنوب گفت: این طرح از محل اعتبارات ملی و در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ انجام شد.

سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی اظهار داشت: جنوب کرمان با افتتاح طرح آبیاری در روستای جاجی آباد رودبار جنوب توانست مقام نخست آبیاری تحت فشار را در کشور کسب کند و این شهرستان در این بخش مقام نخست را در استان دارد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح آبیاری تحت فشار که تسهیلات آن بلاعوض است حدود ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد و ۴۲۰ خانوار از اجرای آن بهره‌ مند خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در سفر به رودبار همچنین فاز نخست پروژه بلوار ولیعصر (عج) این شهر را با اعتباری بیش از ٤٧ میلیارد ریال کلنگ زنی کرد.

دیدار با خانواده معظّم شهید خوبیار فرامرزی ازجمله برنامه‌های معاون استاندار کرمان در این سفر بود.

شهید خوبیار فرامرزی سال ۸۸ در عملیات نیروی انتظامی رودبار جنوب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان همچنین پروژه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در شهرستان کهنوج را افتتاح کرد.

وی پروژه عمرانی ۳.۵ کیلومتری طرح هادی روستایی را در شهرستان کهنوج افتتاح کرد.

به گفته او، اعتبار اجرای طرح هادی روستایی شهرستان کهنوج از محل اعتبارات ملی است و این طرح با اعتباری افزون بر سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و ۲ و هزار و ۸۰۰ متر آسفالت به بهره‌برداری رسید.

همزمان با پروژه‌های ذکر شده طرح هادی روستایی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در قالب آسفالت و زیرسازی در پنج روستای دیگر نیز افتتاح شد.

سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی همچنین پروژه توسعه شبکه برق، روشنایی معابر، احداث خطوط فاز متوسط و توسعه شبکه فرسوده شهرستان کهنوج را افتتاح کرد.

وی تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال با همکاری شهرداری کهنوج انجام شده و طول شبکه آن چهار کیلومتر است.

شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان و کهنوج در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس