فرماندار گناوه: محدودیت کرونایی در ورودی‌های دریایی این بندر اعمال شود


فرماندار گناوه: محدودیت کرونایی در ورودی‌های دریایی این بندر اعمال شود

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اینکه این شهرستان دارای ورودی دریایی است، پایگاه مرزبانی مکلف است با همکاری شبکه بهداشت و درمان، مقررات و ضوابط قرنطینه‌ای ویروس کرونا و سایر بیماری‌ها را در زمان ورود و خروج شناورها با جدیت اعمال کنند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در جلسه فوق العاده ستادمقابله با کرونا این شهرستان افزود: اعمال محدودیت کرونایی در ورودی دریایی باهدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت ملوانان و شهروندان ضرورت دارد که در این زمینه پایگاه دریابانی زمینه انجام ماموریت کادر درمانی را در هنگام برگشت ملوانان از کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم کند.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح جامع هوشمند، وضعیت و شرایط کرونایی شهرستان از زرد به آبی تبدیل شد و تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان به صفر رسید، اما با عادی انگاری ، مجدد آمار ابتلا و و بستری روند افزایشی پیدا کرده‌است.

فرماندار گناوه گفت: بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شده‌است تا موارد ابتلا به شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان افزایش یابد و طبق آمار ارایه شده بستری‌های بیمارستان به ۹ نفر رسیده‌است.

وی افزود: در بررسی‌های میدانی صورت گرفته، استفاده از ماسک در بازار زیر ۴۷ درصد و ساحل ۵۲ درصد انجام می‌شود که این روند نشان می‌دهد با اعلام رنگ‌بندی‌ در سطح شهرستان عادی انگاری اتفاق افتاده است.

مهرجو ادامه داد: گزارش‌های میدانی در بازار نشان داده فروشنده و خریدار با پروتکل‌های بهداشتی و بویژه استفاده از از ماسک فاصله گرفته‌اند.

فرماندار گناوه بیان کرد: وضعیت موجود کرونایی شهرستان خوب نیست و اگر عادی انگاری ادامه یابد ما را به زمان پیک شدید این ویروس که در فصل تابستان با آن مواجه بودیم، برمی‌گرداند و این روند نگران کننده‌است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا گناوه گفت: امیداور بودیم در بهمن و اسفند، بازار تجاری شهرستان که پارسال با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، امسال باز بماند تا مردم به راحتی کاسبی کنند.

وی افزود: سلامت و معیشت مردم برای ما مهم است و باید اصناف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت وافری قایل شوند تا با پیک جدید کرونا مواجه نشویم.

مهرجو بیان کرد: هم اینک ماسک و اقلام بهداشتی به وفور در بازار با قیمت مناسب وجود دارد و استفاده از این وسایل ضروری، رعایت فاصله گذاری و مواد ضدعفونی به پیشگیری از موج جدید بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان کمک می‌کند.

فرماندار گناوه گفت: درصورتیکه مردم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و ویروس کرونا را عادی بشمارند، وضعیت رنگ بندی شهرستان از آبی تغییر خواهد کرد و به ناچار گروه‌های شغلی تعطیل خواهند شد که ضرر و زیان به فعالان اقتصادی در بازار و آسیب به دیگر اقشار می‌رسد.

وی افزود: هر زمانی که نسبت به پروتکل‌های بهداشتی مقید بوده‌ایم، آمار مبتلایان کاهش یافته است اما به محض اینکه عادی انگاری صورت گرفته، آمارها مجدد افزایش یافته است که چنین روندی بر کادر درمانی فشار مضاعفی وارد، می‌کند.

وی اظهارکرد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، محدودیت‌های شبانه از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در این شهرستان اعمال می‌شود.

مهرجو گفت: شهرداران گناوه و ریگ در ساحل و پارک‌ها با نصب بنر به مسافران و گردشگران اعلام کنند برپایی چادر در این نقاط اکید ممنوع است و همچنین نظارت مستمر بر بازار میوه و تره بار و ماهی فروشان انجام شود.

فرماندار گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه مجدد تشییع جنازه‌ها، با حضور تعداد زیاد و ازدحام جمعیت انجام می‌شود، مسئولان آرامستان‌ها باید درقبال چنین اعمالی نسبت به مسئولیت و وظایف خود که ستاد مقابله با کرونا به آنان اعلام کرده است، عمل کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با دارابودن ۱۵۰ کیلومتر نوار مرزی دریایی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند