داوری جشنواره بین المللی عکس سلامت روان زنجان آغاز شد


داوری جشنواره بین المللی عکس سلامت روان زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - دبیر ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان گفت: با پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره 9 داور خارجی و داخلی بررسی حدود 30 هزار قطعه عکس از چهار هزار عکاس ایرانی و خارجی ارسالی به این جشنواره را آغاز کرده اند.

دکتر محمدرضا صائینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رومن نرو از لوگزامبورگ (رییس پاتروناژ سرویس فیاپ)، کریستف هاملمان از آلمان (نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران)، احمد البوسعیدی از عمان (رئیس PSO)، خالد سعید از پاکستان (مشاور سلامت روان و اعتیاد در EMRO) داوران خارجی ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: دکتر احمد حاجبی (مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت)، (معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان)، محمدرضا چایفروش، مسعود زنده روح کرمانی و حمیدرضا بازرگانی از داوران کشورمان آثار ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان را در سه بخش داوری می‌کنند.

صائینی با اشاره به اینکه هنرمندان از ۸۱ کشور آثار خود را برای حضور در این رویداد ارسال کردند، یادآورشد: در ششمین دوره جشنواره مشارکت عکاسان خارجی بیش از عکاسان ایرانی بود به گونه‌ای که ۵۸ درصد شرکت کنندگان، عکاسان خارجی و ۴۲ درصد عکاسان ایرانی بودند و این نشان می‌دهد جشنواره در ابعاد بین المللی بطور کامل شناخته شده و مخاطب مناسب و قابل توجهی کسب کرده است.

وی اظهار داشت: این جشنواره با ایجاد بستری جهت هم‌افزایی و هم‌فکری از منظر دیدگاه‌های متنوع فرهنگی قصد دارد با افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان و حساس کردن جامعه موجب ارتقای سطح سواد سلامت روانی اجتماعی افراد و افزایش شاخص‌های سلامت روان شود.

این مسوول ادامه داد: ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در سه بخش با موضوع آزاد، موضوع سلامت روان و موضوع کووید ۱۹ (کرونا)، برگزار می‌شود که در مجموع ۹ هزار یورو جوایز نقدی دارد، که پیش از این در پنجمین دوره این جشنواره هم که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برگزار شد ۱۸ هزارو ۳۵۸ عکس از ۷۷ کشور دنیا ارسال و در معرض داوری قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه دوره ابتدایی در ابعاد ملی برگزار و از دوره چهارم بصورت بین‌المللی برگزارو میزبان آثار عکاسان خارجی بود که استقبال گروه های هدف را به دنبال داشت.

به گفته وی، این جشنواره با هدف افزایش آگاهی سلامت روان جامعه با استفاده از هنر عکاسان ایران و جهان و به منظور بازآفرینی و ارائه مؤثر موضوعات روان‌شناختی، توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان، با حمایت دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت و با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟