12 طرح تامین آب شرب در روستاهای مشهد به بهره‌برداری رسید


12 طرح تامین آب شرب در روستاهای مشهد به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- ١٢ طرح تامین آب شرب و اصلاح شبکه‌های فرسوده روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد با ١٠٨ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد روز دوشنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت:در دهه فجر امسال ١٦ پروژه آبرسانی روستایی با ١٢٨ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان مشهد بهره برداری می شود که این ١٢ پروژه مربوط به بخش مرکزی شهرستان مشهد است و امروز وارد مدار بهره برداری می شود.

حسین اسماعیلیان افزود: طی چهار دهه گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفتها و اقدامات مختلفی در حوزه های مختلف صورت گرفته است و در حوزه آبرسانی، هم اینک صد درصد جمعیت شهری و ٩٠ درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم برخوردارند و نظام و دولت خود را مکلف به ارائه خدمات در دورترین نقاط می‌دانند.

او ادامه داد: با الحاق شرکت آب و فاضلاب روستایی به شرکت آب و فاضلاب مشهد، اکنون ۳۰۳ هزار نفر زیرپوشش شرکت آبفای مشهد قرار گرفته‌اند و از مجموع ۳۵۳ روستا، تا کنون ۲۲۳ روستا تحویل این شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ١٤٠ روستا از این تعداد در آبرسانی دارای مشکل هستند که در مرحله نخست ۷۹ روستای بحرانی شهرستان مشهد در اولویت اول آبرسانی با اجرای پروژه‌های اضطراری قرار گرفتند و به رغم وجود مشکلات اعتباری، برای رفع مشکلات آنها پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شد.

اسماعیلیان افزود: حفر ١٩ حلقه چاه، اصلاح شبکه و ارتقای کیفیت آب از جمله این اقدامات است که عملیاتی شده و حفر ٢٢ حلقه چاه و ایجاد ٨٠ کیلومتر شبکه آبرسانی نیز از اقداماتی است که تا تابستان ١٤٠٠ در این روستاها برای رسیدن به شرایط پایدار اجرا می شود.

وی ادامه داد: امسال تابستان کم مشکل تری را از لحاظ آبرسانی پشت سر گذرانده ایم و امیدواریم تابستان آینده شرایط بهتری را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در مجموع در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳۵ طرح آب و فاضلاب با هزینه سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی یا بهره‌برداری شد.

بخشدار مرکزی شهرستان مشهد نیز در این مراسم گفت: شرکت آب و فاضلاب مشهد برای تامین آب شرب روستائیان هیچ مشکل و محدودیتی ندارد اما زیاده خواهی، برداشت‌های غیرمجاز، باغ ویلاها و حتی کارواش ها از آب شرب به صورت غیرمجاز برداشت می کنند که این اقدامات کار آبرسانی را با مشکل مواجه می کند.
ابوطالب سرابیان افزود: میزان ساخت و ساز مجاز در روستاها ۲ طبقه است اما برخی تا پنج طبقه ساخت و ساز می کنند و توقع آبرسانی تا پنج طبقه را هم دارند.
وی ادامه داد: حفر ١١ حلقه چاه در بخش مرکزی و اجرای ٤٨ کیلومتر شبکه آبرسانی در سال جاری اقدامات ارزنده ای است و تا قبل از این در این بخش تنها ۲ حلقه چاه وجود داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت