استاندار: کرمان در حوزه ارتباطات رادیویی و دیجیتالی پیشرو است


استاندار: کرمان در حوزه ارتباطات رادیویی و دیجیتالی پیشرو است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به اینکه ارتباطات رادیویی و دیجیتالی از ضروریات ارتباطات کشور است گفت: خوشبختانه استان کرمان در این زمینه پیشرو و جزو اولین استان های کشور بوده که از تمام ظرفیت های استان در این زمینه استفاده کرده است.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز دوشنبه در آیین افتتاح شبکه رادیویی پشتیبان مدیریت بحران استان کرمان بمناسبت دهه فجر افزود: آمادگی داریم که در ارتباطات جدید و دیجیتالی پیشرفت کرده تا طی یک و ۲ سال آینده ارتباطات را به یک نقطه مطلوب و قابل اعتماد و قابل اتکا برسانیم.

وی تصریح کرد: از لحاظ امداد و نجات آمادگی های ما بیشتر شده است ولی به نظر می رسد، بدنه ستاد مدیریت کشور هنوز جدیت و فراگیری حرفه ای آموزشها را دنبال نکرده و نتوانسته‌ایم این موضوع را به عنوان یک باور عمومی در بدنه جامعه تزریق کرده و آن را جدی بگیریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان یک استان حادثه خیز با مجموعه ای از رخداد وقایع و حوادث طبیعی است تاکید کرد: ستاد بحران استان کرمان همیشه و بصورت دائم در حالت آماده باش بوده است.

وی ادامه داد: از طرفی به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی استان کرمان که در قلب کشور جای دارد، این استان از اهمیت بالایی در جنوب شرق کشور برخوردار است لذا برای رسیدن به نقطه مطلوب و یا حتی متوسط باید این استان را بصورت جدی هم از لحاظ آموزشی و هم لجستیکی پشتیبانی داد که لازم است در اولویت برنامه های دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

زینی وند همچنین با اشاره به زلزله خیز بودن استان کرمان گفت: در حوادثی همچون زلزله حضور با اطلاع و به موقع در مکان امری لازم و واجب است و تنها ابزار این حضور نیز ارتباط به موقع است.

وی با بیان اینکه ارتباطات رادیویی یک ارتباط موثر و مطمئن هستند افزود: متاسفانه حساسیتی که در ارتباطات بی سیمی داشته‌ایم کاهش پیدا کرده این در حالی است که هیچگاه ارتباطات موبایلی و تلفنی؛ جانشین ارتباطات بی سیمی نخواهد شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در این آیین با بیان اینکه در زمان بحران یکی از اصول اولیه امداد و نجات است، گفت: دیجیتال کردن سیستم ارتباطی جمعیت هلال احمر از ۲ سال اخیر آغاز شده و روند رو به رشد و توسعه ای به خود گرفته است.

مهدی ولی پور افزود: استان کرمان در ۱۰ ماهه اخیر بیشترین امداد و نجات و رهاسازی را داشته به‌ طوری که ۱۴ درصد حوادث کشور را جمعیت هلال احمر استان کرمان پوشش داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این آیین گفت: متاسفانه استان کرمان پرحادثه خیزترین استان کشور است که حوادث طبیعی و غیر مترقبه در آن فراوان رخ می دهد.
سید مصطفی آیت اللهی موسوی با اشاره به تجربه استان در زلزله راور در چند سال پیش و اختلال پیش آمده در ارتباطات در هنگام وقوع چنین حوادثی افزود: به دنبال رفع این مشکل برآمدیم و در حال حاضر شبکه رادیویی که امروز افتتاح می‌شود ارتباط بین پایگاه‌های امدادی و فرمانداری‌ها را بایکدیگر و حتی با برخی از استان‌ها و مرکز کشور برقرار خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان به عنوان یک استان پیشرو و قوی در این زمینه است و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه این طرح بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...