هواشناسی نسبت به افزایش آلاینده‌ها در استان همدان هشدار داد


هواشناسی نسبت به افزایش آلاینده‌ها در استان همدان هشدار داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به پایداری جوی و نبود سامانه بارشی، غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی استان فردا(سه‌شنبه) افزایش می‌یابد.

«محمد حسن باقری‌شکیب» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا هفته آینده، سامانه بارشی فعالی وارد استان همدان نمی‌شود، افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری و همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل وارونگی ضعیف دما، میزان آلاینده های جوی در ۲ روز آینده در برخی از نقاط صنعتی و شهری استان همدان افزایش می‌یابد.

باقری شکیب ادامه داد: از روز پنجشنبه بر اثر وزش نسیم ملایم از میزان آلایندگی ها کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا نسبت به چند روز گذشته کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: کمینه دمای هوا تا انتهای هفته جاری تغییرات محسوسی ندارد و در روزهای آینده بیشینه دمای بیشتر نقاط استان بین یک تا سه درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان پیش‌بینی کرد که تا هفت روز آینده سامانه فعال بارشی وارد استان همدان نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در ۲ روز آینده با عبور یک موج ضعیف از لایه های بالایی، آسمان همدان ابرناک می‌شود.

باقری‌شکیب خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و کبودراهنگ با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر کمترین دمای استان را داشته است.

وی افزود: بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوای این شهر نیز سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر