از اقبال جوانان به مسجد جمکران تا تحقق جلوه‌هایی از دولت موعود


از اقبال جوانان به مسجد جمکران تا تحقق جلوه‌هایی از دولت موعود

استاد حوزه علمیه قم گفت: رشد مجالس و مراسم‌های مهدوی، اقبال جوانان به مسجد مقدس جمکران، تولید و پخش برنامه‌های مهدوی از رسانه ملی و … از جمله دستاوردهای انقلاب است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی درباره تحولات فرهنگی اجتماعی جامعه ایران در نگاه به مسئله مهدویت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مرحوم مجلسی در کتاب خود بابی آورده با عنوان «نصره اهل المشرقِ بِالمهدی(عج)»، یعنی یاری کردن عده ای از مشرق زمین، امام زمان(عج) را.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرحوم مجلسی آنجا حدیثی را بیان کرده است، تصریح کرد: وی درباره این حدیث بحثی دارد و با نگاه رجالی آن را بررسی کرده و می گوید این حدیث سنداً و دلالتاً مبتلا به کمترین خدشه ای نیست. و بعد تصریح می دارد: عده ای از مشرق زمین قیام و زمینه را برای قیام امام زمان(عج) آماده می کنند.

وی ادامه داد: از امام موسی بن جعفر(ع) را نقل می کند که حضرت(ع) فرمودند: «مردی از قم، مردم را به سوی خدا دعوت می کند، افرادی گرد او جمع می شوند که قلب هایشان همچون پاره های آهن ستبر است که بادهای تند حوادث، آنان را نمی لغزاند، از جنگ خسته نشده و نمی ترسند اعتماد آنان بر خداست و سرانجام کار از آن پرهیزکاران است».

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تاکید کرد: اگر می خواهیم زمینه ساز قیام امام زمان(عج) شویم باید بدانیم محور قیام مهدوی(عج) همان شعار نبوی(ص) است که فرمودند: «قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا». یعنی محور و باور این حرکت باید خدا باشد و افراد باید در مدار حق حرکت کنند تا بتوانند زمینه ساز ظهور شوند.

وی در ادامه ابراز کرد: در حدیث امام کاظم(ع) تصریح شده اصلی ترین شاخص برای آنها که گرد این مرد جمع می شوند این است که بر خدا توکل می کنند و می دانند عاقبت برای مومنین است. فشارها، تهدیدها، تطمیع ها، بحران ها و تحریم ها از مسیر حق منحرف شان نمی کند در مسیر حق استوار و مصداق آیه شریفه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا» هستند.

این کارشناس مشهور مذهبی درباره برکات انقلاب اسلامی برای خروج انتظارهای فرج از قالب نظر و تئوری و وارد کردن آن به عرصه عمل، بیان کرد: به فرموده امام راحل ما در ابتدای کار هستیم. بسیاری از مواردی که قبل از انقلاب در مسئله مهدویت فقط در حد تئوری مطرح می شد به برکت انقلاب جامه عمل پوشیده البته شیطنت و نفوذی بسیار هستند چون وقتی جبهه حق در حال حرکت و پیشرفت است به فرموده امام خمینی(ره) عده ای اسلام‌نما در داخل و خارج از کشور می کوشند مردم را از صراط مستقیم و طریق راه فاصله بدهند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خردادماه، سال ۹۵ در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرمودند: ما یک تقوای دینی داریم و یک تقوای سیاسی. تقوای دینی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و مراقبه در این باره است. تقوای سیاسی به این معنا است که انسان از لغزشگاه هایی که دشمن ممکن است از آنها سوءاستفاده کند، برحذر باشد.

حجت الاسلام مومنی در ادامه بیان کرد: اگر ما در مدار تقوا قدم برداریم که به فضل الهی در این ۴۲ ساله با همه کارشکنی ها و نفاقی که خط نفاق داشته اند، مردم و جامعه به سمت جامعه آرمانی مهدوی حرکت کرده ایم. جامعه ای که در قرآن هم وعده آن به ما داده شده است: «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَآتَوُا الزَّکاهَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَهُ الأُمورِ؛ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خدا است!» (سوره حج، آیه ۴۱).

وی با بیان اینکه به لطف الهی و تدبیر و راهبری امامین انقلاب ما شاهد بسیاری از امور این آیه شریفه در جامعه منتظر به برکت انقلاب اسلامی بوده ایم، گفت: اما باز هم باید تاکید داشت که به فرموده امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری، ما هنوز در ابتدای کار هستیم و به جایگاهی که باید، نرسیده ایم، از این رو، باید در حرکت هایمان اهل جهش باشیم، چه در عرصه سیاست، چه در امور معنوی و فرهنگی و … .

حجت الاسلام والمسلمین مومنی درباره برکات انقلاب اسلامی در رشد کمی و کیفی جلسات، برنامه ها و مراسم های مهدوی، ابراز کرد: ما شاهد حضور چشمگیر مردم در این برنامه ها هستیم. مسجد مقدس جمکران و دیگر مکان های منتسب به امام عصر(عج) با استقبال و حضور همیشگی مردم همراه است. در کدام رسانه کشورهای اسلامی سراغ دارید که همه شبکه ها در چند نوبت دعای سلامتی امام زمان(عج) را پخش کنند و این امر مبارکی است که در طول روز چندین مرتبه در رسانه ملی ما رخ می دهد.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: انجام پژوهش ها و اقدامات کیفی مهدوی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها، انجام فعالیت های ژرف و عمیق در این باره، اقبال جوانان به مسجد مقدس جمکران به عنوان میعاد منتظران، تالیف و انتشار کتاب های مهدوی و … همه به برکت امامین انقلاب و خون شهدا محقق شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا می شود که دست به دعا بردارند و با توسل و استغاثه به محضر امام زمان(عج)، ریشه کنی ویروس منحوس کرونا از جهان به ویژه جامعه شیعی ایران را از خدا مسئلت بدارند./1350/د101/ف

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا