کودتا در یک حزب اصلاح‌طلب؛ منتجب نیا برکنار شد


کودتا در یک حزب اصلاح‌طلب؛ منتجب نیا برکنار شد

منتجب نیا از جمله چهرهای سیاسی است که تمایلی به زیر پرچم رفتن احزاب اصلاح طلب در محافل احزاب طلب رادیکال و رفتار خاتمی ندارد. همین دست نظرات باعث شد، حزب جدید نیز تحمل پذیرش او را نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، درآخرین جلسه یکی از احزاب اصلاح طلب دبیر کل حزب توسط اعضا برکنار شد! در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی، شورای موقت سه نفره مدیریت حزب انتخاب شدند. که در اتفاقی جالب توجه رسول منتجب نیا از شورای مرکزی کنار گذاشته شد.

این جلسه که برگزاری آن به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب رسیده بود، با دستورالعمل بررسی و تصمیم راجع به انتخاب دبیرکل حزب، بررسی و تصمیم راجع به انتخاب ارکان حزب، بررسی و بحث درباره زمانبندی و مدیریت ستاد دومین کنگره حزبو تعیین تکلیف اعضای مستعفی و عدم احراز صلاحیت شده شورای مرکزی انجام شد و پس از بحث‌های نهایی یکی از مؤثرترین اعضای این حزب اصلاح طلب از سمت خود کنار گذاشته شد.

جالب توجه آنکه این برای دومین بار است که منتجب نیا از یک حزب سیاسی کنار گذاشته می‌شود. این روحانی اصلاح طلب سال‌ها نفر دوم حزب اعتماد ملی محسوب می‌شد، اما در آخرین کنگره این حزب منتجب نیا طی یک درگیری از حزب اعتماد ملی نیز کناره گیری کرد.

در آن زمان گفته می‌شد که ریشه اختلافات درونی در اعتماد ملی ناشی از آن است که منتجب نیا؛ همراه با برخی از احزاب اصلاح‌طلب از جمله مردم‌سالاری، مجمع نیروهای خط امام (ره) وانجمن مدرسین دانشگاه ذیل نهاد باسابقه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات حاضر شوند ولی طیف دیگر حزب که شامل نزدیکان الیاس حضرتی می‌شدند، معتقد بودند که برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی، ضمن همکاری با دیگر احزاب حاضر در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، باید در شورای سیاست‌گذاری که توسط رئیس دولت اصلاحات تشکیل شده بود، حضور داشته باشند.

منتجب نیا از جمله چهرهای سیاسی است که تمایلی به زیر پرچم رفتن احزاب اصلاح طلب در محافل احزاب طلب رادیکال و رفتار خاتمی ندارد. همین دست نظرات باعث شد، حزب جدید نیز تحمل پذیرش او را نداشته و با یک کودتای نرم او را از صحنه سیاسی خارج کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !