خریدهای نوروزی را اینترنتی انجام دهیم


خریدهای نوروزی را اینترنتی انجام دهیم

فرماندار خمینی‌شهر گفت: رعایت بهداشت فردی باید با فرهنگ جامعه عجین شود و نباید با کاهش آمار، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نادیده گرفته شود، چراکه بازگشت به روال عادی باعث می‌شود که بار دیگر شرایط بحرانی را تجربه کنیم.

علیرضا بصیری، امروز (دوشنبه- ۲۰ بهمن) در ستاد مبارزه با کرونای شهرستان خمینی‌شهر، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان تا پایان دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید و برخی از پروژه‌ها نیز در ۱۴ اسفندماه با حضور ریاست جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: سیاست‌هایی که دولت در بخش سلامت و درمان دارد باید توسط همه دستگاه‌ها پیگیری شود، چراکه حفظ سلامت جامعه بر دوش همه است.

به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی‌شهر در مورد روند بیماری کرونا، گفت: بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار داشتند و خمینی‌شهر نیز چند ماه در وضعیت قرمز قرار داشت، اما با رعایت پروتکل‌ها توسط مردم، اعمال محدودیت‌ها و تدابیر اتاق اصناف و نیروی انتظامی، وضعیت شهرستان زرد شد.

وی به تأثیر طرح غربالگری و اقدامات قرارگاه‌های سلامت در کاهش شیوع بیماری اشاره کرد و گفت: طرح غربالگری سردار سلیمانی که در سطح شهرستان‌ها اعمال شد باعث کاهش چشمگیر بیماری شد. آمار روزانه فوت در کشور به ۵۰۰ نفر رسیده بود که خوشبختانه این آمار کاهش یافته و دو رقمی شده است.

بصیری گفت: هیچ شهری طی یک ماه گذشته وضعیت قرمز نداشته و تنها سه استان نارنجی داریم. وضعیت شهرستان خمینی‌شهر نیز هفته گذشته به وضعیت آبی رسید، اما متأسفانه این هفته آمار افزایشی شده و وضعیت شهرستان زرد شد.

فرماندار خمینی‌شهر با بیان شکننده بودن آمارها، گفت: اگر دقت نکنیم آمار فوتی‌ها بار دیگر افزایش خواهد یافت. در حال حاضر دو بخش بیمارستان اشرفی تعطیل است و روزانه به طور متوسط ۲۰ نفر بستری می‌شوند که حدود ۸۰ درصد نسبت به وضعیت قرمز کاهش یافته است.

وی افزود: کرونا عزیزان زیادی را از ما گرفته و شوخی ندارد و باید آن را جدی گرفت. رعایت بهداشت فردی باید با فرهنگ جامعه عجین شود و نباید با کاهش آمار شیوه‌نامه‌های بهداشتی نادیده گرفته شود. مردم اگر بخواهند روال عادی مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای خود را داشته باشند بار دیگر شرایطی بحرانی را تجربه خواهیم کرد.

فرماندار خمینی‌شهر در مورد خریدهای نوروزی، گفت: در خریدهای نوروزی باید به سمت خرید و فروش آنلاین و اینترنتی برویم. اگر شرایط مجدداً نارنجی شود محدودیت‌های وضعیت نارنجی اعمال شده و اصناف تعطیل خواهند شد. در ارتباط کنترل قیمت‌ها نیز اداره صمت نظارت کافی را باید داشته باشد و عرضه مایحتاج مردم را در نظر بگیرد که هیچ گونه کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: روز ۲۲ بهمن، راهپیمایی میدانی برگزار نخواهد شد و به صورت نمادین رژه موتوری و خودرویی خواهیم داشت و هرگونه تجمع و راهپیمایی ممنوع است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق