بارش نزولات آسمانی در 8 شهرستان آذربایجان غربی زیر 100 میلی‌متر است


بارش نزولات آسمانی در 8 شهرستان آذربایجان غربی زیر 100 میلی‌متر است

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه سردشت با 397 میلی‌متر، رکورددار بارندگی طی امسال در استان است، گفت: بارش نزولات آسمانی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، چایپاره، چالدران، شوط، پلدشت که همه آنها در نیمه شمالی استان واقع شده، زیر 100 میلی‌متر بوده است.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از شهرستان سردشت شهرهای پیرانشهر، اشنویه، مهاباد، تکاب، بوکان، شاهین‌دژ، نقده و میاندوآب به ترتیب با ۳۶۱، ۲۶۰، ۱۹۹، ۱۹۸، ۱۶۵، ۱۶۰، ۱۳۹ و ۱۲۴ پربارش ترین شهرهای استان بودند.

وی با بیان اینکه ۴۵ میلیمتر بارندگی در سردشت طی بارندگی های آخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری ثبت شد، اضافه کرد: بعد از سردشت، شهرستان‌های تکاب و شاهین‌دژ با ۱۷ میلی‌متر و پیرانشهر و اشنویه به ترتیب با ۱۳ و هفت میلیمتر شهرهای پر بارش استان بودند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت هوای استان در روزهای آینده اظهار داشت: با خروج سامانه بارشی از روز گذشته، هوای استان به جز غبار و مه صبحگاهی پدیده خاصی را نخواهد داشت.

صابری ادامه داد: احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی در استان وجود داردکه موقتی است.

وی با اشاره به افزایش دمای استان طی هفته جاری اظهار داشت: طبق پیش بینی مقدار تغییرات دمایی منطقه خاورمیانه تا پایان هفته، در آذربایجان غربی یک روند افزایشی دما با حداقل ۲ و حداکثر ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

وی با اشاره به دماهای کمینه و بیشینه ۲۴ ساعت گذشته شهر های آذربایجان غربی گفت: در این مدت، شهرستان ارومیه با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و شهرستان نقده با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بود.

اداره‌کل‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!