راهکارهای افزایش درآمد عشایر خراسان جنوبی پیگیری می‌شود


راهکارهای افزایش درآمد عشایر خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: به دنبال راهکارهایی برای افزایش درآمد جامعه عشایری استان از جمله ایجاد شرکت‌های خاص و فعال‌تر شدن اتحادیه عشایری استان برای فروش و عرضه تولیدات عشایر با بالاترین قیمت و ارزش واقعی آنها هستیم.

حمید ملانوری روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایری خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایر ایران برگزار شد افزود: همه ما می‌دانیم عشایر به آن اندازه که برای تولید محصولات دامی، کشاورزی و صنایع دستی خود زحمت می‌کشند، درآمد و عایدی ندارند لذا برای جبران این مساله به دنبال راهکارهایی هستیم.

وی جامعه عشایری را افرادی سختکوش، پرتلاش و زحمتکش خواند و تصریح کرد: عشایر در اوج سختی‌ها، قدردان و سپاسگزار نعمت‌هایی هستند که در اختیار دارند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مقایسه شرایط موجود با دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: به لطف پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توسعه خدمات در بخش‌های مختلف هستیم.

وی گفت: یکی از مهمترین شعارها و اهداف انقلاب و انتظارات حضرت امام خمینی (ره) این بود که یک نظام در کشور حاکم شود تا استضعاف و محرومیت را بزداید و توزیع عادلانه خدمات در گوشه گوشه کشور را به همراه داشته باشد.

ملانوری با اشاره به مهاجرت مردم از برخی مناطق عنوان کرد: دلیل اصلی مهاجرت مردم، نبود کار، کمبود امکانات و زیرساخت‌های رفاهی و همچنین عدم تامین معیشت آنها است.

وی افزود: اگر بتوانیم خدمات را به گونه‌ای توزیع کنیم که مردم در هر جایی که زندگی می‌کنند بتوانند بهترین شرایط را داشته باشند، نقطه قوت و موفقیت ماست.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند تصریح کرد: به اندازه جمعیت عشایر، زحمتی که در مباحث توسعه‌ای می‌کشند و نقشی که در امنیت استان دارند، باید خدمتگزارشان باشیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین رفاه عشایر استان اظهار داشت: با اجرای همین طرح آبرسانی پایدار، آب شرب بهداشتی و سالم محلات عشایری منطقه تامین می‌شود.

ملانوری با اشاره به مشکلات موجود در حوزه راه‌ها و ایل راه‌ها افزود: با توجه به مذاکراتی که در این زمینه با رییس سازمان امور عشایر ایران صورت گرفته، اقداماتی انجام خواهد شد تا ایل راه‌ها وضعیت بهتری پیدا کنند.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات با هدفی صورت می‌گیرد که به ظرفیت‌های اقتصادی منطقه کمک شود و حاصل زحمات جامعه عشایر به ارزش واقعی خود برسد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی هم گفت: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در استان جذب شده که ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

مهدی عصمتی پور افزود: پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه اسفند سال ۹۸ کلنگ‌زنی شد و فروردین امسال با تامین اعتبار طرح، چاه آبرسانی حفر و تجهیز و ۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شد.

وی بیان کرد: فاز اول طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه بیشتر تجهیز و حفر یک حلقه چاه بوده که هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی اظهار داشت: فاز دوم این پروژه امروز به بهره‌برداری رسید و فاز سوم آبرسانی به محلات عشایری این منطقه نیز طراحی شده که با مساعدت رییس سازمان امور عشایر آغاز و ۱۲۰ خانوار در این فاز از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: برای آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه در ۲ فاز ۵۴ کیلومتر لوله‌گذاری و جاده دسترسی به مخازن آب برای تمامی محلات عشایری انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا