حضرت آیت الله ضیاءآبادی دعوت حق را لبیک گفت


حضرت آیت الله ضیاءآبادی دعوت حق را لبیک گفت

حضرت آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی مفسر قرآن کریم و از علمای اخلاق دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حضرت آیت‌الله «سیدمحمد ضیاءآبادی»، مفسر قرآن کریم و از علمای اخلاق دعوت حق را لبیک گفت. حضرت آیت الله ضیاءآبادی اخیراً به بیماری کرونا مبتلا و مدتی در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان خاتم‌الانبیاء بستری بودند.

در صفحه اختصاصی حضرت آیت‌الله «سیدمحمد ضیاءآبادی» در اینستاگرام پیامی آورده شده است با این مضمون

🏴🏴《 إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ》🏴🏴

با نهایت تاسف به تأثر، به اطلاع کلیه محبان اهل بیت علیهما السلام می رساند،
روح ملکوتی استاد اخلاق، مفسر قرآن، عالم بزرگ، ▪️حضرت #آیت_الله_سید_محمد_ضیاءآبادی▪️ ساعتی پیش به لقا الله پیوست.

حضرت آیت الله ضیاء آبادی از اساتید اخلاق بودند که بیش از ۳۰ سال امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع) در میدان قدس، خیابان دربند بوده اند و در همین مسجد جلسات اخلاق برپا می کردند. اما از سه سال گذشته به دلیل کهولت سن و بیماری امامت جماعت این مسجد را به حجت الاسلام «سبط» سپردند.

بنابر این گزارش، حضرت آیت‌الله سیدمحمد ضیاء‌آبادی در سال ۱۳۰۷ شمسی در روستای ضیاءآباد، واقع در ۴۵ کیلومتری شهرستان قزوین و در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود. پدر ایشان، سیدمحمود ضیاءآبادی از روحانیان متقی، مورد اعتماد، محل پناه مردم و خوشنام بود که در کنار تبلیغ، اقامه نماز و مطالعه روزانه کتب مذهبی، مخارج خانواده ۹ نفری خود را با کشاورزی تامین می‌کرد. او سحرها قبل از اذان صبح مشغول شب زنده‌داری می‌شد و بعد از اقامه فریضه اذان صبح با آهنگ خوش، قرآن تلاوت می‌کرد. مادر ارجمندش هم از زنان پارسا و آشنا به مسائل اسلامی بود.

از شهریور سال ۱۳۲۰ برای تحصیل علوم اسلامی به شهرستان عالم پرور قزوین رفت و پس از طی کردن دروس مقدماتی از درس علما و مراجع صاحب‌نام از جمله آیت‌الله طباطبایی، آیت‌الله سدهی اصفهانی، آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بهره برد.

ایشان در سال ۱۳۴۰ به تهران هجرت کرد و در طول بیش از ۴۰ سال اقامت در تهران منشاء خدمات علمی و فرهنگی و عمرانی زیادی شد. «امامت»، «تفسیر سوره انفال»، «تفسیر سوره یونس»، «شب مردان خدا»، «آداب و فضیلت نماز شب»، «شرح و تفسیر دعای توبه از صحیفه سجادیه» و «در جست‌وجوی دین» از جمله آثار این استاد اخلاق است.

یادآور می‌شود؛ حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی از شاگردان آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بوده اند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا