به راهکارهایی برای افزایش درآمد جامعه عشایری استان فکر می‌کنیم


به راهکارهایی برای افزایش درآمد جامعه عشایری استان فکر می‌کنیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: به دنبال راهکارهایی برای افزایش درآمد جامعه عشایری استان هستیم.

حمید ملانوری، امروز دوشنبه ۲۰ بهمن در مراسم افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکو اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که عشایر عزیز به آن اندازه که برای تولید محصولات دامی، کشاورزی و صنایع دستی خود زحمت می کشند، درآمد و عایدی ندارند لذا برای جبران این مسئله به دنبال راهکارهایی هستیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ایجاد شرکت‌های خاص و فعال تر شدن اتحادیه عشایری استان برای فروش و عرضه تولیدات عشایر با بالاترین قیمت و ارزش خود از جمله این برنامه‌هاست.

استاندار، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، جامعه عشایری را افرادی سختکوش، پرتلاش و زحمتکش خواند و تصریح کرد: این عزیزان در اوج سختی‌ها، قدردان و سپاسگزار نعمت هایی هستند که در اختیار دارند.

ملانوری به مقایسه شرایط موجود با دوران قبل انقلاب پرداخت و اظهار کرد: به لطف پیروزی انقلاب اسلامی،شاهد توسعه خدمات در بخش های مختلف هستیم.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شعارها و اهداف انقلاب و انتظارات حضرت امام خمینی(ره) این بود که نظامی در کشور حاکم شود که استضعاف و محرومیت را بزداید و توزیع عادلانه خدمات در گوشه گوشه کشور را به همراه داشته باشد.

استاندار با اشاره به مهاجرت مردم از برخی مناطق خاطرنشان کرد: دلیل اصلی مهاجرت مردم، نبود کار، کمبود امکانات و زیرساخت‌های رفاهی و همچنین عدم تأمین معیشت آنهاست.

ملانوری تصریح کرد: ما اگر بتوانیم خدمات را به گونه ای توزیع کنیم که مردم در هر جایی که زندگی می کنند، بتوانند بهترین شرایط را داشته باشند، نقطه قوت و موفقیت ماست.

وی با تأکید بر سهم ۱۰ درصدی عشایر از جمعیت استان تصریح نمود: ما به اندازه جمعیت عشایر، زحمتی که در مباحث توسعه‌ای می‌کشند و نقشی که در امنیت استان دارند، باید خدمتگزار شان باشیم.

استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تأمین رفاه عشایر استان، اظهار کرد: با اجرای همین طرح آبرسانی پایدار، آب شرب بهداشتی و سالم محلات عشایری منطقه تأمین خواهد شد.

ملانوری سپس از مشکلات موجود در حوزه راه‌ها و ایل راه‌ها گفت و بیان کرد: با توجه به مذاکراتی که در این زمینه با رئیس سازمان عشایر ایران صورت گرفته، در این زمینه اقداماتی انجام خواهد شد تا ایل راه‌ها وضعیت بهتری پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات با هدف صورت می گیرد که به ظرفیت های اقتصادی منطقه کمک شود و حاصل زحمات شما عزیزان به ارزش واقعی خود عرضه شود.

در این مراسم، یکی از بزرگترین پروژه‌های حوزه عشایری استان، طرح ابرسانی پایدار به محلات عشایری خواجه منجیکو به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان عشایر ایران و استاندار خراسان جنوبی همچنین در جمع عشایر خواجه منجیکو با این افراد دیدار و گفتگو کردند.

عشایر غیور خواجه منجیکو از مشکلات، مسائل و کاستی‌ها گفتند و استاندار با سعه صدر، همه موارد را برای پیگیری در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید