جمهوری اسلامی با رفع نواقص خود می‌تواند ضامن امنیت کشور باشد


جمهوری اسلامی با رفع نواقص خود می‌تواند ضامن امنیت کشور باشد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همه دلسوزان و منتقدان جدی شرایط کنونی برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور، بدیلی جز جمهوری اسلامی سراغ ندارند. مورد تاکید همگان است که صرفا جمهوری اسلامی، با رفع نواقصی که در برخی زمینه‌ها دارد می‌تواند ضامن امنیت و تمامیت ارضی کشور باشد.

محمدرضا حیدری امروز در صدوبیستمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری، اظهارکرد: ۲۲ بهمن نشان دهنده مبارزاتی است که همه آن‌ها بر محور آزادی، عدالت، توسعه و پیشرفت و متکی بر آموزه‌های دینی و ایرانی بوده است. قدرت ملی دارای ابعاد و متغیرهای مختلفی چون قدرت نظامی، توان اقتصادی، نوع وابستگی به پیمان‌های خارجی و موقعیت جغرافیایی و... است. در این بین، قدرت مردمی و رعایت حقوق ملت در عرصه‌های مختلف، مهمترین حوزه بوده که خلاء آن یکی از علل سقوط رژیم شاه شناخته می‌شود و در این ۴۰ سال عامل حراست و حفاظت از انقلاب بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مبارزان انقلابی و روشنفکران در مسیر مبارزات خود سختی‌ها و مشقت‌های بسیاری را از سوی رژیم شاه تحمل کردند و به جان خریدند تا انقلاب به پیروزی برسد، تصریح کرد: بارها تاکید شده که مناسبت‌‎ها، فرصتی برای بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که مردم آن‌ها را خلق کرده‌اند؛ باید به آن‌ها برگردیم و مرور کنیم. نسل انقلاب به خوبی این روزها را به یاد دارد؛ روزهایی که ملت ایران در شهرها و روستاها حضور پررنگی داشتند و به آرمان‌ها تاکید می‌کردند.

حیدری در ادامه صحبت‌های خود از شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» به عنوان تاکید بر سه رکن اصلی انقلاب یاد کرد و گفت: صیانت و حراست از این سه اصل، بسیار مهم و رسالتی بر دوش همه انقلابی‌ها و افراد پایبند به آرمان‌های ملت ایران است. باوجود همه تلاش‌‎ها، کماکان ایراداتی در تحقق سه اصل یاد شده داریم. منظور از استقلال در این شعار، استقلال به معنای نکته آرمانی موضوع آزادی‌های فردی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و جمهوریت در کنار اسلامیت است.

وی افزود: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، بحث‌های مهمی است که جامعه و مردم پیوسته به آن تاکید داشته‌اند و به‌عنوان نکته‌ای محوری باید به آن توجه کنیم. برخی افراد اپوزوسیون برانداز با دلارهای سعودی و اسرائیلی، این روزها در فضای رسانه‌ای به‌دنبال سیاه‌نمایی شرایط کنونی و مطلوب نشان دادن زمان شاهنشاهی هستند. چنین نگاه و تصویرگری مطابق با واقعیت نیست؛ خفقان و محروم کردن مردم از حق تعیین سرنوشت و پشت پا زدن به باورها و ارزش‌هایی که مردم به آن‌ها اعتقاد داشتند، نکته بسیار مهمی است که در زمان قبل از انقلاب بر کشور حاکم بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همه دلسوزان و منتقدان جدی شرایط کنونی، برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور، بدیلی جز جمهوری اسلامی سراغ ندارند و مورد تاکید همگان است که صرفا جمهوری اسلامی، با رفع نواقصی که در برخی زمینه‌ها دارد می‌تواند ضامن امنیت و تمامیت ارضی کشور باشد. مشکلات مختلفی در بحث‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داریم. در عین حال باید مراقب سیاه‌نمایی‌های هدایت شده باشیم و از اتفاقات و نوآوری‌ها و دستاوردها مراقبت کنیم و آن‌ها را برجسته نماییم.

حیدری خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات هم به دنبال تحقق همین نگاه اصلاحی در جامعه است؛ چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی، با این هزینه‌ها و خون‌های به ناحق ریخته شده و چارچوب‌های قانون اساسی باید با نگاه اصلاحی بر مدار قانون حرکت کند. با وجود تنوع در متغیرهای هر کشور فصول مشترکی چون قدرت نظامی، توان اقتصادی، نوع وابستگی به پیمان‌های خارجی و موقعیت جغرافیایی و... وجود دارد.

تعیین حق سرنوشت، مردم را در جامعه نگه می‌دارد

وی افزود: در زمان حکومت پهلوی با برخورداری از این ویژگی‌ها به طور نسبی ولی خلاء قدرت و نقش مردمی در این زمان کاملا مشهود بود. طی بیش از ۴ دهه اخیر هم همین نقش مردمی بوده که در کنار سایر متغیرها از انقلاب ایران اسلامی حفاظت و حراست نموده است. قدرت مردم و رعایت حقوق ملت در عرصه‌های مختلف به ویژه تعیین حق سرنوشت، مهمترین عرصه‌ای است که مردم را در جامعه نگه می‌دارد؛ لذا باید از آن حفظ و حراست کنیم و همه دلسوزان نظام و انقلاب به آن تاکید ویژه و جدی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال ۱۴۰۰، گفت: نکته کلیدی در این انتخابات، فراهم کردن شرایط برای حق تعیین سرنوشت در چارچوب قانون و برمبنای شرایط مشارکت حداکثری است که مستلزم حضور حداکثری بوده و آن هم در سایه فضای رقابتی محقق می‌شود. مشارکت حداکثری مردم در روح حاکم بر قانون اساسی کاملا ملموس بوده و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نیز هرکدام بارها به اهمیت این مهم تاکید کرده‌اند. مدیریت شهری مشهد در دوره شورای پنجم پیوسته به نقش کلیدی و مهم شهروندان توجه داشته و به میزان توانایی و اختیارات خود سعی کرده در جهت عملیاتی شدن و تحقق آن گام بردارد؛ چراکه باور داریم، مردم شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

آثار رویکرد کارآمدی در مدیریت شهری برای مردم مشهود است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر، حیدری خاطرنشان کرد: رویکرد کارآمدی در شورای شهر و شهرداری مشهد، به منظور ایجاد امید، اعتماد و حفظ مردم در فضای اجتماعی و زندگی شهری، یکی از بحث‌های محوری و جدی شورای پنجم بوده که آثار و خروجی آن برای مردم کاملا مشهود بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک