عملیات اجرایی کنارگذر غربی کرمان آغاز شد


عملیات اجرایی کنارگذر غربی کرمان آغاز شد

کرمان - ایرنا - عملیات اجرایی کنار گذر غربی شهر کرمان در ایام الله دهه مبارک فجر سال 99 با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمان و سایر مسئولان ملی و استانی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، کلنگ احداث کنارگذر شهر کرمان(کنار گذر غربی قطعه چهارم) به طول ۹ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۱۷ میلیارد ریال عصر روز دوشنبه در کرمان به زمین خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: کنارگذر غربی شهر کرمان بخشی از کریدور ارتباطی استان‌های شمال و مرکز کشور به استان‌های جنوبی(هرمزگان و سیستان و بلوچستان) محسوب می‌شود که به لحاظ ترانزیت کالا و مسافر و نیز ارتباط مراکز صنعتی و معدنی بسیار بزرگ و قطب‌های کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علی حاجی زاده افزود: با توجه به ممنوعیت عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از محدوده شهر کرمان و افزایش روز افزون ترافیک محور یاد شده، اجرای این طرح می‌تواند اثراتی چشمگیر در کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش سهولت تردد، موجب کاهش سوخت و آلایندگی هوا شود.

وی با بیان اینکه طول کنار گذر غربی کرمان ۹ کیلومتر و عرض تمام شده مسیر ۱۰.۴ متر است تصریح کرد: این طرح ۳۳ دستگاه آبرو، بیش از ۶۱۰ هزار مترمربع سانتیمتر حجم آسفالت بیندر و بیش از ۴۳۶ هزار مترمربع آسفالت توپکا و پنج هزار و ۳۰۵ مترمربع بتن ریزی خواهد داشت و همچنین حجم خاکریزی بیش از ۹۱ هزار مترمربع و حجم خاکبرداری آن یکهزار و ۷۱۳ مترمربع است و به ۴۹ هزار و ۷۰۵ کیلومتر نیاز دارد.

حاجی زاده افزود: محور یاد شده به علت سنگینی بار ترافیکی و عبور تریلر، کامیون و ۲ خطه بودن، همواره موجب سوانح شدید منجر به فوت و راه بندان های مقطعی در طول مسیر می‌شود لذا اجرای این طرح می‌تواند مسائل و مشکلاتی از این دست را رفع کند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمان و هیات همراه از زیرگذر ورودی چترود بازدید کردند که این زیرگذر یکی از پر حادثه‌ترین اماکن راهسازی در کرمان محسوب می‌شود که دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !