راه‌اندازی 22 مرکز نیکوکاری حج و زیارت در گلستان و چند خبر کوتاه


راه‌اندازی 22 مرکز نیکوکاری حج و زیارت در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - راه‌اندازی 22 مرکز نیکوکاری حج و زیارت در گلستان، حضور کاروان سلامت هلال احمر در یکی از روستاهای گنبدکاووس، برخورد با متخلفان قطع درختان حاشیه جاده آزادشهر - گنبد و معرفی گروه‌های برتر بخش موسیقی آیینی جشنواره اقوام از مهمترین اخبار عصرگاهی امروز دوشنبه این استان شمالی است.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت که همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، ۲۲ مرکز نیکوکاری زیر مجموعه این نهاد به منظور نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین کارگزاران و مدیران کاروان‌ها و حتی زائران در شهرهای مختلف این استان افتتاح و راه‌اندازی شد.

سیدعلی میرقاسم‌پور در مراسم افتتاح این مراکز که مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان حضور داشتند، افزود: مراکز نیکوکاری پل ارتباطی بین خیرین و افرادی نیازمند جامعه هستند و کارگزاران حج و زیارت در حقیقت بازوان قوی این مدیریت در امور خیریه و نیکوکاری هستند.

وی بابیان اینکه گلستان ۵۱ دفتر کارگزاری حج و زیارت دارد، اضافه کرد: اکنون سه هزار زائر این استان در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند و سالانه ۱۰ هزار نفر نیز به عتبات مشرف می‌شوند.

همچنین عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد گلستان نیز در این مراسم، برقراری عدالت اجتماعی را از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی دانست و گفت: مطابق این راهبرد حضرت امام خمینی ۱۱ اسفند ۴۲ سال قبل، دستور تاسیس این نهاد مردمی را صادر کرد و هم اکنون ۲۶۲ مرکز نیکوکاری در این استان فعال است.

**

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس از برپایی کاروان سلامت یک روزه با حضور ۶ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در روستای شهرک بهشتی این شهرستان خبر داد و گفت: پزشکاران حاضر در این کاروان ۲۵۰ بیمار را ویزیت و ۷۳ میلیون ریال داروی رایگان به آنان اهدا کردند.

اصغر نودهی همچنین از افتتاح ۱۰ خانه هلال روستایی و یک خانه هلال در محل اداره زندان گنبدکاووس در نهمین روز دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: این خانه‌ها که اکنون تعداد آن به ۲۷ خانه در این شهرستان افزایش یافت، هلال‌ احمرهای کوچکی در دل مناطق محروم هستند که بحث آموزش و ساماندهی نیروها را انجام می‌دهند.

**

همچنین طبق اطلاعیه هیات سوارکاری گنبدکاووس به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی جام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی طی روزهای "چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه" این هفته برگزار می‌شود.

**

سیدعلی حسینی دادستان عمومی و انقلاب آزادشهر از تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن متخلفان قطع درختان حاشیه جاده آزادشهر به گنبدکاووس حدفاصل شرکت کشت و صنعت گلچشمه این شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال تخلف پیمانکار و نبود نظارت شرکت مربوطه در قطع درختان چنار از نیم تنه و باتوجه به اینکه مجوز آنان فقط زدن سرشاخه این درختان برای رفع خطر احتمالی واژگونی در هنگام وزش باید شدید بود برای شهرداری و راهداری آزادشهر به دلیل نظارت نداشتن، پرونده قضایی تشکیل و برای پیمانکار دستور جلب صادر شد.

**

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین گفت که سه گروه برگزیده نظرسنجی بهترین گروه موسیقی آیینی اقوام براساس هشت هزار رای مردمی طی چهار شب برگزاری این رخداد فرهنگی (۹ تا ۱۲ بهمن ۹۹) معرفی شدند.

یاسر قندهاری افزود: گروه چیکسای از خراسان شمالی با هزار و ۳۳۳ رای مقام اول، گروه گیل و اوخان از استان گیلان با ۸۰۲ رای مقام دوم و گروه نوای صحرای ترکمن از گلستان با ۷۶۷ رای مقام سوم نظرسنجی بهترین گروه موسیقی و آیینی اقوام این جشنواره را کسب کردند.

به گفته وی، در چهار شب برنامه زنده چهاردهمین جشنواره مجازی بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین ۲۲ گروه از استان‌های گلستان، خراسان شمالی، گیلان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مازندران، کردستان، لرستان، سیستان و بلوچستان و مرکزی به هنرنمایی پرداختند.

راه‌اندازی 22 مرکز نیکوکاری حج و زیارت در گلستان و چند خبر کوتاه

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با مهم دانستن نقش نیروهای مسلح در تداوم انقلاب اسلامی، از نگاه ویژه، متعالی و حمایتی مجلس به این نیروها خبر داد و گفت: مردمی بودن، دفاع از آرمان‌های امام راحل و پیروی از منویات فرمانده کل قوا از ویژگی‌های شاخص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

غلامرضا منتظری در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در جمع کارکنان دادسرای نظامی گلستان اظهار داشت: گام اول انقلاب با رهبری امام راحل و ادامه مسیر توسط مقام معظم رهبری با هوشمندی و هوشیاری مردم سپری شد.

وی افزود: گام دوم انقلاب اسلامی نیز که در مسیر تحقق دولت مهدوی و تمدن نوین اسلامی خواهد بود باید با تقویت اعتقاد و باورمان و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و حضور در صحنه عزتمندتر و قدرتمندتر باشیم.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان طی ۴۲ سال گذشته علیه انقلاب اسلامی، اضافه کرد: باورهای عمیق مردم و در راس آن رهبر معظم انقلاب به سنت‌های الهی از مهم‌ترین علل و عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی است.

منتظری اضافه کرد: مطابق سیاست دشمنان، انقلاب اسلامی باید با برنامه‌های آنان همچون تحریم، فشار و فتنه تسلیم می‌شد اما استقامت و ولایت‌پذیری زیر سایه قدرت الهی، مانع این مساله شده است.

**

سرهنگ رمضانعلی قاسم‌پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس گفت که در ایام دهه فجر امسال تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی توسط نیروهای بسیجی در اختیار نیازمندان قرار گرفت که ۴۳۰ بسته آن به اررزش ۸۶۰ میلیون ریال امروز ۲۰ بهمن توزیع شد و از کتاب زندگینامه شهیده "طیبه صداقت" نخستین شهیده زن در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان رونمایی شد.

**

هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان از اعطای مرخصی ۱۰ روزه به مناسبت دهه فجر به زندانیان واجد شرایط استان خبر داد و گفت: محکومان جرائم خشن و امنیتی و سارقان مشمول این مرخصی نیستند.

**

جانشین فرمانده انتظامی گلستان از رفع تصرف ۴۲ میلیارد ریالی اراضی ملی در گنبدکاووس خبر داد و گفت: به دنبال دریافت مرجوعه قضایی مبنی بر تصرف غیرمجاز بخشی از اراضی ملی در یکی از روستاهای این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت.

سرهنگ فرزاد تاجره افزود: در بررسی‌های پلیس و نماینده منابع طبیعی گنبدکاووس مشخص شد متهم ۴۲ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۴۲ میلیارد ریال را به صورت غیرقانونی تصرف و زیرکشت برده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار