عراقچی بر عزم ایران برای انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای تاکید کرد


عراقچی بر عزم ایران برای انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای تاکید کرد

تهران- ایرنا- معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، عزم جمهوری اسلامی ایران را برای انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای به منظور برقراری صلح، ثبات و توسعه منطقه مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن در ادامه سفر به تهران با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات، موضوعات و تحولات جاری در منطقه خلیج فارس از جمله موضوع یمن مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران همواره معتقد بود یمن راه‌حل نظامی ندارد و راه خروج از بحران کنونی، توقف جنگ، رفع محاصره و انجام گفت‌وگوهای سیاسی است.

وی عزم جمهوری اسلامی ایران را برای انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای به منظور برقراری صلح، ثبات و توسعه منطقه مورد تاکید قرار داد.

نماینده ویژه دبیرکل نیز با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن ضمن تشریح اقدامات سازمان ملل برای برقراری صلح اظهار داشت: در حال حاضر اولویت فوری برقراری آتش‌بس و رفع محدودیت‌های جاری است تا از این طریق اقدامات انسان‌دوستانه آغاز شده و روند سیاسی از سر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه روز گذشته به منظور رایزنی با مقامات ایران درخصوص حل بحران یمن وارد کشور شد.

وی امروز با «محمدجواد ظریف» و «سید کمال‌الدین خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن روز گذشته هم در دیدار با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن، راه‌های دستیابی به صلح و توقف بحران در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟