امضاء تفاهم نامه سه جانبه میان ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و بانک صنعت و معدن


در حاشیه چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور صنایع و فناوری‌های پیشرفته وزارت صمت، تفاهمنامه سه جانبه میان ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و بانک...

امضاء تفاهم نامه سه جانبه میان ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و بانک صنعت و معدن

در حاشیه چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور صنایع و فناوری‌های پیشرفته وزارت صمت، تفاهمنامه سه جانبه میان ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و بانک صنعت و معدن به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا، این تفاهم نامه در راستای استفاده از ظرفیت های مالی شرکت‌های مرتبط با وزارتخانه برای تامین مالی واحدها و پروژه های اولویت دار بخش صنعت و معدن بوده است.

در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت، قائم مقام وزیر در امور بازرگانی، معاونان وزارتخانه و مدیرعامل بانک صنعت و معدن حضور داشتند.

این تفاهم نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و بانک صنعت و معدن منعقد گردید.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه کمک به رونق سرمایه گذاری و تامین مالی واحدها و پروژه های بخش صنعت و معدن و حمایت از اشتغال این حوزه بوده است.

بر اساس این تفاهم نامه طرفین توافق کردند تا میزان سپرده گذاری شرکت های تابعه و وابسته ایمیدرو طی سه مرحله تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال و با نرخ بانکی قابل مذاکره ( بر مبنای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) در نزد بانک صنعت و معدن افزایش یابد.

همچنین بانک صنعت و معدن در مرحله اول حداقل به نسبت ۴ برابر این سپرده گذاری و حداقل تا ۴۰ هزار میلیارد ریال اقدام به ارائه تسهیلات و اعتبار به منظور تامین سرمایه در گردش ، سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های توسعه ای واحدهای معدنی و صنعتی نماید.

در صورت تحقق این هدف، ایمیدر و همکاری لازم را برای افزایش میزان سپرده گذاری شرکتهای تابعه و وابسته در مرحله دوم و سوم ( هر کدام ۱۰ هزار میلیارد ریال) پیگیری و انجام خواهد داد تا در نهایت، میزان تسهیلات و اعتبار بانک در اختیار به منظور سرمایه گذاری و تامین مالی طرحها و حمایت از تولید به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

شناسایی، اولویت بندی و اعلام فهرست پروژه های مرتبط با زنجیره معدنی و صنایع معدنی از طریق کمیته ای مشترک بین ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صمت صورت می گیرد و حداقل ۵۰ درصد منابع مالی فوق به این حوزه تخصیص می یابد.

همچنین در بخش صنعت، اولویت بندی طرح ها با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت خواهد بود.

فرآیند ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات از این منابع، ارجاع به بانک صنعت و معدن و بررسی، تایید و پرداخت تسهیلات، در سامانه هماهنگ وزارت صمت پیاده سازی و عملیاتی خواهد شد.

از سوی دیگر با هدف تقویت گردش مالی بانک صنعت و معدن، مقرر گردید شرکت ها، بخشی از منابع گردش حساب فروش مربوط به بورس کالا را نیز از طریق درگاه بانک صنعت و معدن انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس