استاندار اصفهان: اجازه ایجاد صنایع آب بَر را در استان نمی‌دهیم


استاندار اصفهان: اجازه ایجاد صنایع آب بَر را در استان نمی‌دهیم

اصفهان- ایرنا - استاندار اصفهان رضایی با اشاره به کاهش حجم آب در پشت سد زاینده‌رود و بارندگی ناچیز امسال گفت: در راستای کاهش مصرف، بخشنامه کرده‌ایم که دیگر به هیچ وجه، صنایع آب بِر در استان ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی عصر روز دوشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: تا زمانی که من خادم مردم اصفهان هستم اجازه تاسیس چنین صنایعی را در استان نمی‌دهم و در این راه سلامت مردم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب اظهار داشت: اصفهان جایگاه صنایع با فناوری نوین است و در این زمینه بر اساس آمایش سرزمین پیش خواهیم رفت اما از شهرداری نیز درخواست می‌شود تا بطور ویژه در این زمینه اقدام کند.

رضایی تصریح کرد: از شهرداری اصفهان انتظار داریم تا از روش‌های نوین آبیاری برای بوستان‌ها استفاده کند و در مصرف آب صرفه‌جویی بیشتری داشته باشد.

وی با بیان‌اینکه در شرایط کرونایی، شهروندان کمتر از اتوبوس استفاده می‌کنند، بیان داشت: مدیریت شهری بهتر است از مینی‌بوس به جای اتوبوس در سیستم حمل و نقل درون شهری استفاده کند.

استاندار اصفهان در عین حال بر ضرورت الکترونیکی شدن کامل خدمات شهرداری و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان از سوی شهرداری تاکید کرد.

وی همچنین خواستار تکمیل و به پایان رساندن سالن بین‌المللی اجلاس سران در شهر اصفهان برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از آن در برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی شد.

پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان در شرقی‌ترین نقطه این شهر به‌عنوان یکی از اَبَر پروژه‌های شهری در حال احداث است تا با بکارگیری امکانات روز و استاندارد جهانی در برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین المللی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: تلاش ما این است که سطح تعاملات خود را بر حسب ضرورت با استانداری افزایش دهیم زیرا برآورده‌کردن نیازها، توقعات و حل مشکلات مردم، به تنهایی با مشکل مواجه خواهد شد.

علیرضا نصر اصفهانی افزود: باید روزبه‌روز هم‌افزایی، صمیمیت و همدلی را با مدیران استانی افزایش و سطح تعاملات را بالا ببریم که در راس این کار استاندار به‌عنوان نماینده تام‌الااختیار دولت قرار دارد که هرچند وقت یک بار باید جلسه‌ای با ایشان داشته باشیم.

نصر افزود: جلسه امروز با محوریت موضوع آب برگزار شد، زیرا آب یک امر حیاتی و مطالبه جدی شهروندان از نمایندگان خود در شورای شهر است که استاندار استان نیز گزارش خوبی راجع به آب ارائه دادند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: موضوع دیگر مطرح شده در نشست امروز، بحث باغ موزه اصفهان بود که با توجه به اینکه حدود ۱۷ موزه متفرقه در این شهر وجود دارد درخواست شورا این است که این موزه‌ها تجمیع و یک باغ موزه فاخر در شان اصفهان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: حمایت از هنرهای دستی و انتقال دانش به نسل جوان و شتاب در تصویب طرح استانی موسوم به "طرح جامع شهر اصفهان" از دیگر مطالبات شورای شهر اصفهان از استاندار بود که بزودی آماده و برای طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح می‌شود.

به گفته نصر، مسائل فرهنگی و اجتماعی در کنار اقدامات عمرانی ذهن مدیریت شهری را به خود معطوف کرده و این در حالیست که از استاندار خواستار کمک به تسریع روند اَبَرپروژه‌های شهر شدیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا