کمک به توسعه تجارت و تولید با اصلاح قانون اتاق بازرگانی


کمک به توسعه تجارت و تولید با اصلاح قانون اتاق بازرگانی

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران گفت: اتاق برای چابک شدن نیاز به اصلاح دارد. نمایندگان مجلس هم با جدیت و هم‌فکری با فعالین اقتصادی به موضوع ورود داشته باشند تا با این اصلاحات عملکرد اتاق بازرگانی بهبود یافته و نیاز همه فعالین برآورده شود.

کمک به توسعه تجارت و تولید با اصلاح قانون اتاق بازرگانی
گروه بازرگانی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بهرام شکوری، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران، پیرامون بررسی طرح اصلاح قانون اتاق‌ بازرگانی که در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است، اظهار کرد: مجلس می‌خواهد اصلاحاتی را در قوانین اتاق انجام دهد که طبق آنچه به گوش می‌رسد، بر اساس این اصلاحات، تقریبا همه مواد قانونی دست خوش تغییر خواهند شد.

وی افزود: اتاق برای چابک شدن نیاز به اصلاح دارد. نمایندگان مجلس هم با جدیت و هم‌فکری با فعالین اقتصادی به موضوع ورود داشته باشند تا با این اصلاحات عملکرد اتاق بازرگانی بهبود یافته و نیاز همه فعالین برآورده شود.

شکوری تاکید کرد: با کار کارشناسی می‌توان به نتیجه رسید. اصلاح قانون یکی از مسائل است. نمایندگان مجلس یازدهم در همین چندماه اخیر طرح‌های مختلفی برای بهبود وضعیت اتاق بازرگانی مطرح کردند. به نظر تغییر یا اصلاح قوانین، بخش مهمی از رسالت نمایندگان است که باید با کار کارشناسی این اقدام انجام بگیرد.
*نقش موثر مرکز پژوهش‌ها

این عضو اتاق بازرگانی با تاکید بر نقش مهم مرکز پژوهش‌های مجلس در بهبود اصلاحات قانون اتاق بازرگانی، تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مجلس، مرکز پژوهش‌هاست. ممکن است نمایندگان هر کمیسیون مجلس تخصص‌های لازم را در هر موضوع مطروحه نداشته باشند؛ در نتیجه از گذشته ظرفیت کارشناسی خوبی تحت عنوان مرکز پژوهش‌ها ایجاد شده و سعی کرده در کار‌های کارشناسی از ظرفیت انجمن‌های صنفی، تشکل‌ها و اتاق بازرگانی استفاده کند.

وی افزود: بنابراین اگر مرکز پژوهش‌ها بر روی این طرح کار کارشناسی انجام دهد، اصلاحاتی که انجام خواهد شد می‌تواند باعث توسعه بخش صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی کشور شود، ولی اگر این ظرفیت کارشناسی نباشد، این اصلاح قانون می‌تواند مشکلاتی رابرای بخش‌های مختلف ایجاد کند.
*برخی قوانین اولویت بیشتری برای اصلاح دارند

شکوری درباره اشکالاتی که در حال حاضر وجود دارد، توضیح داد: اتاق هم اشکالاتی دارد، ولی مهمترین مشکل فعالین اقتصادی، اتاق نیست. بخش عمده فعالین اقتصادی که مشغول فعالیت‌اند که نه در تشکل‌های صنفی و نه در اتاق عضو نیستند و مشکلاتی در حوزه کاری خود، چه در بحث تولید و چه در صادرات و واردات دارند.

وی افزود: برخی مشکلات به قوانین بازمی گردد که این قوانین خوبی برای توسعه نیست، ولی در برخی موارد هم قوانین خوب است، اما به درستی اجرا نمی‌شود. البته نقش سیاست‌گذاری‌ها در دولت‌های مختلف هم مهم است؛ این سیاست‌گذاری‌ها موجب مشکلاتی در کار فعالین اقتصادی می‌شود. این اشکالات تاثیر بیشتری نسبت به مشکلات اتاق بازرگانی بر مسائل تجارت و تولید دارد.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق