افتتاح 6 پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان


افتتاح 6 پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و جمعی از مسوولین شهرستان رفسنجان شش پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، مرکز خدمات جامع سلامت روستای مهدی آباد واحد از توابع بخش مرکزی رفسنجان به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ابعاد ۴۰۰ مترمربع و هزینه ۹۰۰ میلیون تومان نخستین پروژه مورد بهره برداری بود.

خانه بهداشت احمد آباد رضوی به نام مبارک امام رضا(ع) نیز افتتاح شد. خانه بهداشت این روستا حدود سه سال قبل مجوز راه اندازی گرفته و امروز با زیر بنای ۱۵۶ متر مربع و اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان با همت خانواده خیر دهقان رحیمی افتتاح شده است.

راه اندازی مرکز منتخب تشخیص بیماری های تنفسی در رفسنجان دیگر پروژه ای بود که امروز به بهره برداری رسید.

پس از مرکز جامع سلامت شهری کریم آباد محقق که بطور شبانه روزی ویزیت و تست کرونا را انجام می‌داد، دومین مرکز ویزیت بیماران مشکوک به کرونا و انجام تست کرونا از امروز در ساختمانی واقع در خیابان بنفشه، مقابل شهرداری منطقه۱، به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهد.

این مرکز در تمامی ساعات صبح و عصر فعال است و یک پزشک، دو نفر مراقب سلامت و یک نفر نمونه گیر در این مرکز ارائه خدمات می دهند و شهروندان می توانند بطور مستقیم به این مرکز مراجعه نمایند.

در نهمین روز از دهه مبارک فجر همچنین اورژانس مرکز آموزشی درمانی مرادی رفسنجان افتتاح شد. این مرکز به متراژ ۳۶۰ مترمربع در دو فاز با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی است.

بهره برداری از پژوهشکده علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی نیز دیگر پروژه مهم افتتاحی امروز بود. این پژوهشکده بر اساس سه مرکز تحقیقاتی مصوب دانشگاه تاسیس شده و دارای ردیف و اعتبار ملی است.

مجوز این پژوهشکده سال ۹۷ اخذ شد، مقالات چاپ شده آن بالغ بر ۱۲۰ مقاله بود و در سال ۹۹، شانزده طرح تحقیقاتی مربوط به کرونا ویروس در این پژوهشکده تهیه شده است.

دانشکده جدید بهداشت واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز با زیربنای ۱۱۰۰ متر مربع و هزینه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس