رویکرد ضد رژیم صهیونیستی شورای حقوق بشر باید اصلاح شود


رویکرد ضد رژیم صهیونیستی شورای حقوق بشر باید اصلاح شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تصمیم دولت جدید این کشور برای بازگشت به شورای حقوق بشر ملل متحد، اما تاکید کرد رویکرد ضد صهیونیستی این شورا باید تغییر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از تایید تصمیم دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن»‌ برای بازگشت به شورای حقوق بشر سازمان ملل، واشنگتن زیاده‌خواهی‌های دولت پیشین را تکرار کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه، شرط بازگشت این کشور به شورای حقوق بشر را انجام اصلاحات مد نظر واشنگتن، مخصوصا تغییر رویکرد متضاد با رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس طی اظهاراتی در نشست خبری روزانه، گفت اصلاحاتی که «تمرکز ناعادلانه» شورای حقوق بشر ملل متحد علیه اسرائیل را رفع کند، از جمله تغییراتی است که آمریکا می‌خواهد شاهد رخ دادن آن در این شورا باشد.

وی همچنین توضیح داد: «شورای حقوق بشر سازمان ملل، کانال مهمی است برای نشان دادن نقض حقوق‌های انسانی در هر جایی که رخ می‌دهند، و آمریکا دوباره به آن بازمی‌گردد».

پیشتر مسئول ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته بود که دولت جدید این کشور در ادامه خنثی کردن سیاست‌های دولت پیشین، به عنوان «عضو ناظر» به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باز می‌گردد.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ و در ادامه اقدامات خود در خارج کردن آمریکا از سازمان‌ها و توافق‌های بین‌المللی، دستور خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر ملل متحد به بهانه رویکرد ضد صهیونیستی و همچنین انجام نشدن اصلاحات مد نظر را صادر کرد.

به نوشته رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از ۱۹۳ کشور قرار است در سال جاری، اعضای جدیدی را برای شورای حقوق بشر انتخاب کند. این اعضا به مدت سه سال برگزیده شده و نمی‌توانند بیش از دو دوره در این جایگاه فعالیت کنند.

جلسه بعدی شورای حقوق بشر ملل متحد با ۴۷ عضو در ژنو قرار است در ماه جاری میلادی (فوریه) برگزار شود.

پیش از این، «لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل وعده داده بود که با مواضع ضد اسرائیلی در مجامع بین‌المللی از جمله شورای حقوق بشر ملل متحد مقابله خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!