2 دستگاه آزمایشگاهی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اهدا شد


2 دستگاه آزمایشگاهی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اهدا شد

جیرفت - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اهدای 2 دستگاه آزمایشگاهی به ارزش 6 میلیارد ریال توسط سازمان جهانی بهداشت به این دانشگاه خبر داد.

اصغر مکارم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این امکانات آزمایشگاهی را شامل دستگاه‌های استخراج اتوماتیک دانست.

وی کابرد این دستگاه‌ها را در حوزه آزمایشگاهی و تحقیقاتی برشمرد و خروجی این دستگاه ها را ۶۴ تست (آزمایش) در هر بار فعالیت کاری عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: این دستگاه‌ها در اختیار آزمایشگاه مولکولی بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت قرار گرفت.

وی از نصب و راه اندازی دستگاه‌های آزمایشگاهی توسط نماینده شرکت وارد کننده خبر داد و سرعت انجام تست مولکولی(ویروس کرونا) و صرفه‌جویی چهار برابری مواد مصرفی حین انجام آزمایش را از مزایای این دستگاه های آزمایشگاهی برشمرد.

مکارم زمان انجام تست را در زمان استخراج بسیار مهم برشمرد و گفت: با استفاده از این دستگاه های مدرن مدت‌زمان چهار ساعت برای ۶۰ تست به ۹ دقیقه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه یکی از آیتم های مهم در انجام آزمایش، کاهش میزان آلودگی است، افزود: با استفاده از دستگاه های استخراج اتوماتیک این روند به صفر می رسد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس