21 طرح در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بهره‌برداری شدند


21 طرح در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بهره‌برداری شدند

مشهد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: 21 طرح عمرانی و صنعتی با سرمایه گذاری 11 هزار و 930 میلیارد ریال طی دهه فجر در شهرکها و نواحی صنعتی این استان بهره‌برداری شدند.

رضا شجاعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۴۰ نفر و ۱۳ طرح عمرانی با هزینه ۳۳۰ میلیارد ریال در حوزه توسعه زیرساختهای برق، آب و گاز و مخابرات استان در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی اجرا شده‌اند.

وی ادامه داد: این طرحهای صنعتی در شهرستانهای طرقبه شاندیز، فریمان، مشهد، کاشمر و سبزوار اجرا شده و زمینه فعالیت آنها ایجاد پنل خورشیدی، تولید انواع قهوه فوری، منسوج بی بافت، پیچ فولادی، انواع آبمیوه، کربنات کلسیم و انواع عصاره گیاهی است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: طرحهای عمرانی نیز شامل شبکه توزیع آب و عملیات خاکی و آماده سازی بستر ناحیه صنعتی میان جلگه در شهرستان نیشابور، خط انتقال آب و تجهیز چاه شهرک صنعتی کاشمر، تامین برق فلزتراشان شهرک صنعتی توس، شبکه فشار متوسط هوایی و شبکه روشنایی معابر اصلی در شهرک صنعتی قوچان، شبکه فشار متوسط هوایی و شبکه روشنایی معابر اصلی شهرک صنعتی توس در شهرستان طرقبه شاندیز، شبکه فشار متوسط هوایی در شهرک صنعتی رباط سنگ، شبکه روشنایی معابر اصلی و روسازی و آسفالت و جدول گذاری شهرک صنعتی مشهد، روسازی و آسفالت و جدول گذاری و اجرای کانالهای آبهای سطحی شهرک صنعتی عطار در نیشابور، روسازی و آسفالت و جدول گذاری در شهرک صنعتی ماشین ابزار شهرستان مشهد هستند.

وی افزود: راه اندازی و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی یکی از اولویتها و برنامه های اصلی این شرکت است و در این راستا زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی به صورت برنامه ریزی شده در حال توسعه است تا صنعتگران دغدغه ای در این خصوص نداشته و روند شروع فعالیت آنان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

شجاعی ادامه داد: جهش تولید و حمایت از صنایع کوچک از رویکردهای اصلی در مسیر تحقق اهداف اقتصادی و به خصوص اقتصاد مقاومتی است و از این رو واحدهای صنعتی و تولیدی با حمایت هایی در بخش های زیرساختی از جمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات به بهره برداری می رسند.

شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از سال ۱۳۶۴ در استان راه اندازی شد و در سال ۱۳۸۴ در پی ادغام سازمان صنایع کوچک با شرکت شهرک های صنعتی، معاونت صنایع کوچک نیز به آن ملحق گردید.

در سال ۱۳۶۷، سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان وجود داشت که این تعداد امروز به ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی رسیده که در ۴۰ مورد آن زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.

۲ هزار و ۵۶۹ واحد واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه