جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی قزوین آغاز به کار کرد


جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی قزوین آغاز به کار کرد

قزوین - ایرنا - جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین با برگزاری انتخابات هیات مدیره رسما آغاز به کار کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: در نخستین دوره انتخابات جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان، محبوبه منفرد، خدیجه کارگریان، فرحناز قاسم پور، محمد مهدی توکل و افشین قربانی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

سید میثم حصاری اظهار داشت: اقدس امینی و شیما نصرتی نیز به عنوان اعضای علی البدل و اشرف حاتمی به عنوان بازرس و سمیرا سهرابی نیز به عنوان عضو علی البدل بازرسی انتخاب شدند.

این مسوول گفت: راه اندازی جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین می تواند موجب رشد و پویایی بیشتر هنرمندان این عرصه در استان بشود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار داشت: پیگیری مسایل و مشکلات هنرمندان و فعالان صنایع دستی استان و کمک به رونق تولیدات این حوزه از اهداف تشکیل این جامعه تخصصی به شمار می رود.

استان قزوین دارای حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی است.

مسگری،گره چینی، جاجیم، بافتنی های سنتی، آینه کاری،سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای مهم دستی قزوین به شمار می روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید