تبیین استراتژی مشخص برای پارک علوم و فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی فارس


تبیین استراتژی مشخص برای پارک علوم و فناوری‌های نرم جهاددانشگاهی فارس

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به جایگاه این استان و شهر شیراز در عرصه فرهنگ، توصیه کرد که استراتژی مشخصی برای فعالیت‌های پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس تبیین و معین شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام سه‌شنبه ٢١ بهمن در آیین گشایش پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فارس، ضمن استقبال از این اقدام جهاددانشگاهی استان فارس، بیان کرد: عرصه‌های فرهنگ و هنر یک بخشی از اقتصاد همه کشورها را تشکیل داده اما نوع نگاه فرهنگی به این مسئله و تاثیر آن در اقتصاد به تناسب فرهنگ‌های مختلف، متفاوت است.

او افزود: در نگاه دینی و اسلامی ملاحظات دقیقی در باب مسائل تجاری سازی فرهنگ وجود دارد که در جای خود باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: راه‌اندازی پارک صنایع نرم فرهنگی اهمیت فرهنگ را در عرصه اقتصاد و تجارت کشورها برجسته می‌کند و پس از این برجسته سازی باید همراهی صاحبان فکر و اندیشه در دانشگاه و حوزه شکل گیرد تا نظیر همه کارهای خوب جهاددانشگاهی در آینده افتخار جدیدی برای کشور باشد.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه از نظر تاریخی سیر صنعتی شدن در ایران ناقص‌الخلقه بوده و معمولا مونتاژ کننده بوده‌ایم، افزود: علت اینکه که چرا ما از این نقطه در صنعت شروع کردیم باید مورد بررسی و دقت قرار گیرد، چراکه به مرور زمان هر چند در صنعت جلو رفتیم اما ناقص الخلقه بودن نمی گذارد به این تفکر پایان دهد.

او با بیان اینکه نگاه به انسان و جهان در ورود به صنعت و تولید تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: فرهنگ در عرصه صنعت هم می‌تواند حضور داشته باشد. قرآن کریم می‌فرماید " اگر ایمان بیاورید و تقوا به خرج دهید، برکت نازل می‌شود"، لذا نتیجه رویکرد علمی همراه با ایمان به جهان، برکت است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر تغییر رویکرد در نگاه به عرصه تولید و فرهنگ به سمت رویکرد مبتنی بر ایمان، تقوا و فکر عمیق عنوان کرد: اصل گفت‌وگوی ما در عرصه رشد و توسعه اقتصادی که گاهی هم با مقاومت رو به رو می‌شویم همین است که جاهایی مانند جهاددانشگاهی ورود کند چرا که وقتی کاری موفق واقع شود، جا می‌افتد.

آیت‌الله دژکام، با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف تولید انبوه داریم اما به دلیل نبود رویکردی درست گاهی می‌شود گوجه و سیب زمینی که آن را دور می‌ریزیم، تاکید کرد: در جاهایی مشکل وجود دراد؛ در نگاه به تولید و عرصه فناوری هم باید تغییر رویکرد بدهیم باید به این سمت برویم که رویکردی مبتنی بر ایمان و تقوا و جهان بینی مشخص داشته باشیم.

او خواستار استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌ی علمیه در عرصه‌های مختلف شد و گفت: فلسفه ما در دانشگاه رشد نکرد، در واقع حوزه علمیه ما مرکز تولید تفکر فلسفی است، جایی که علامه طباطبایی بر می‌خیزد و فلسفه مارکسیسم را بر زمین می‌زند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اکنون بالغ بر 200 طلبه مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه شیراز، تحصیلکردگان دانشگاهی در رشته‌های مختلف از پزشکی گرفته تا طب هستند، گفت: این افراد دارای ذهنیاتی خوب هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه ایجاد مرکز رشد فناوری حوزوی در شیراز مطرح شده است و تاکنون فعالان حوزوی چند شرکت فناوری نیز ثبت کرده‌اند که می‌تواند به یک مرکز تبدیل شود، خواستار همراهی جهاددانشگاهی در استفاده از این ظرفیت در کنار صدها مرکز فناوری دیگر شد.

آیت‌الله دژکام همچنین با تاکید بر لزوم تعیین یک استراتژی مشخص برای پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس، گفت: جای مناسب برای استاندارد و شناسنامه‌دار کردن تولیدات، همین مرکز صنایع فرهنگی است.

امام جمعه شیراز همچنین خواستار طرح این موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان فارس برای جلب نظر و حمایت این شورا به عنوان سیاست‌گذار عرصه فعالیت‌های فرهنگی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل های آرامش بخش آشپزخانه رو به حیاط + عکس