ادامه وضعیت ثابت شیوع کرونا در استان اردبیل


ادامه وضعیت ثابت شیوع کرونا در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - شیوع کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر در وضعیت ثبات قرار گرفته است به طوری که در شبانه‌روز گذشته سه بیمار کرونایی جان باخته و 30 فرد مبتلای جدید در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و بنا به اعلام دبیرخانه ستاد مقابله با کرونا در ادامه وضعیت پایدار شیوع کرونا ، مجموع بستری همزمان بیماران کرونایی استان اردبیل به ۱۶۵ نفر رسیده که ۳۳۸ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این زمینه است.

همچنین بر اساس این گزارش، آمار بیماران بدحال کرونایی این استان به شکل محسوسی کاهش یافته و از رکورد ۸۳ نفر به ۴۳ فرد بستری رسیده است.

هم‌اکنون استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و ۹ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی و پارس‌آباد در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و سه شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: شیوع کرونا در این استان در وضعیت شکننده قرار دارد که در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به ترخیص ۲۴ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل افزود: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

وی مجموع فوتی‌های کرونا در استان اردبیل طی ۱۱ ماه گذشته را با جان باختن سه فرد مبتلای دیگر در شبانه روز گذشته، یک‌هزار و ۳۷۱ نفر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نسبت به ضرورت حفظ و بهبود وضعیت فعلی شیوع کرونا در این استان هشدار داد و افزود: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به نوسان آرام تعداد مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر، علت این امر را کاهش رعایت عمومی و عادی‌انگاری این بیماری مهلک از سوی مردم عنوان کرد و گفت: نگرانی در مورد شیوع موج چهارم این بیماری همچنان وجود دارد.

دکتر حبیب‌زاده افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، ۹ هفته پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی یک ماه گذشته چهار بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403