دستگاه‌ها دستاوردهای حوزه اشتغال را برای عموم مردم تشریح کنند


دستگاه‌ها دستاوردهای حوزه اشتغال را برای عموم مردم تشریح کنند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: دستگاه‌های اجرایی باید دستاوردهای حوزه اشتغال و اقداماتی که در دولت تدبیر و امید برای رونق اقتصاد در استان انجام شده است را به عنوان کارگزار دولت برای عموم مردم تشریح کنند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز سه‌شنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام اظهار داشت: اقدامات بسیاری ارزشمندی در دولت تدبیر و ‌امید از سوی دستگاه‌های متولی امر اشتغال و سرمایه‌گذاری صورت گرفته است اما باید روند کاهش میزان بیکاران استان همچنان تدوام داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش خود را برای تعطیل نشدن پروژه‌ها بکار گرفته‌ایم، افزود: اشتغال کارگران در کارخانه‌های استان برای ما مهم است، بنابراین سرمایه‌گذاری برای عمل به تعهدات در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین تمامی تلاش استان برای رفع موانع تولید بکار گرفته شده است و آن را یک فرصت مغتنم برای احیا و شکوفایی تولید در استان می‌دانیم.

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: برای تشکیل تعاونی فارغ‌التحصیلان جهاد کشاورزی با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی حداکثر ظرف یک ماه ۲۰ تعاونی فارغ‌التحصیلی ایجاد و به هر تعاونی پنج هکتار زمین واگذار شود.

وی به موضوع اشتغال و بیکاری در استان پرداخت و گفت: همچنان بحث اشتغال و موضوع بیکاری جوانان دغدغه و بحث اول استان است و در این راستا برنامه‌های اقتصادی در اولویت است.

سلیمانی‌دشتکی افزود :در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، میزان جذب سهم استان ۱۰۸ درصد است و در این زمینه در رتبه برتر کشوری هستیم.

وی همچنین به عملکرد دستمزد یارانه استان اشاره کرد و گفت: در خصوص دستمزد یارانه استان با رشد ۲۰۳ درصدی در کشور با فاصله رتبه اول را داریم و در عملکرد طرح کارورزی نیز در رتبه دوم کشور قرار داریم.

وی از مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خواست: کسانی که منتقد در حوزه بیکاری هستند را در یک نشست دعوت کرده و ابهامات و عملکرد را توضیح بدهد.

استاندار ایلام گفت: ۲۱۶ میلیارد تومان سهم تسهیلات آسیب‌دیدگان از کرونا ایلام است که در جذب تسهیلات با تحقق بالای ۷۷ درصدی با فاصله زیاد رتبه اول کشور هستیم.

سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: با جذب تسهیلات تبصره ۱۸ با فاصله استان اول کشور هستیم و تلاش داریم سهم ۲۰ درصدی دیگر استان‌ها را جذب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: این استان در سال ۹۱ رتبه ۳۰ نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد که این میزان در سال ۹۹ با ۱۷.۲ رتبه نخست کمترین نرخ بیکاری کشور را دارد.

شکراله شیرخانی افزود: نمودار کشوری مرکز آمار ایران نشان دهنده کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان ارسال ۹۶ تا سال ۹۹ است.

وی یادآور شد: همچنین نرخ بیکاری استان ایلام در سال ۹۱ بالاتر از میانگین کشوری بود که در حاضر ما پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم.

شیرخانی گفت: با وجود اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی در دولت تدبیر و امید در راستای رونق اشتغال در این استان صورت گرفته است، اما همچنان میزان بیکاران استان باید کاهش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: این استان همچنین رتبه نخست نرخ پرداخت تسهیلات کرونا در کشور را به خود اختصاص داده است که چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی، این تسهیلات را پرداخت کردند.

وی به طرح‌های کارورزی استان ایلام نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به ۶۵۰ تعهد خود در این راستا عمل کرده و ۱۱۴ درصد تحقق داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش