در گام دوم انقلاب درگیر شدن در چارچوب دیوان سالاری جایگاهی ندارد


در گام دوم انقلاب درگیر شدن در چارچوب دیوان سالاری جایگاهی ندارد

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در گام دوم انقلاب درگیر شدن در چارچوب دیوان سالاری جایگاهی ندارد و در واقع این یک تهدید بزرگ است.

بر اساس اعلام سپاه روح الله، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی در جمع فرمانده هان نواحی، رده های مقاومت بسیج و معاونین سپاه استان مرکزی اظهار کرد: سپاه روح الله استان مجاهدت ها و نقش آفرینی های گسترده ای در سال ۹۹ در ابعاد مختلف خصوصا کنترل و مقابله با کرونا انجام داده که قابل تقدیر است.

وی افزود: مردم سالاری اسلامی یک الگوی جدید است که سابقه تشکیل ندارد و این الگو با روی کار آمدن انقلاب اسلامی و توسط حضرت امام(ره) روی کار آمد و در بسیاری از مسائل شکل گرفت و امروز نیاز است در همه ابعاد به تحقق کامل برسد.

وی با بیان اینکه از پنج مرحله عنوان شده برای حرکت انقلاب اسلامی شامل تشکیل انقلاب اسلامی، استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی، دو مرحله طی شده است، گفت: تحقق دولت اسلامی، جامعه پردازی و تشکیل تمدن نوین اسلامی باقی مانده که در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری ۷ عرصه را برای نقش آفرینی در راستای طی این مراحل مشخص فرمودند که علم و دانش، اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد، عزت ملی، استقلال و آزادی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی از جمله آنهاست.

سلیمانی گفت: همچنین چهار ملاحظه اساسی که محوریت جوانان، جهش در پیشرفت، امید به آینده و عدم هراس از دشمن و روحیه جهادی است از جمله ملاحظات بیانیه گام دوم انقلاب است و مخاطب عمومی بیانیه عموم ملت ایران هستند.

وی با بیان اینکه از نگاه رهبر معظم انقلاب، بسیج مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی است، اظهار کرد: با این مقدمات می توان گفت که مهمترین خطاب بیانیه بسیج و بسیجیان است چراکه بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی و حزب انقلاب اسلامی است و حزب برنامه تدوین کرده و کادرسازی می کند و ایده ها را عملیاتی می سازد، پس امروز نقش بسیج در بیانیه گام دوم بسیار راهبردی و کلیدی است.

سلیمانی گفت: در بیانیه گام دوم ابتدا باید مردم به صحنه بیایند و تحقق دولت اسلامی اتفاق بیفتد چراکه تا دولت اسلامی شکل نگیرد جامعه اسلامی محقق نمی شود و دولت اسلامی همه جنبه های مردم سالاری دینی را محقق خواهد کرد.

وی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را نیازمند یک سازماندهی تشکیلاتی دانست که در راس آن امام و ولایت قرار دارد و در ابتدا امت نقش آفرین هستند و محوریت اصلی این سازماندهی پایگاه های بسیج در محلات با رویکرد مسجد محوری است، افزود: مسجد پایگاه بزرگ اسلام است و در منظومه فکری امامین انقلاب، جایگاه مسجد جایگاهی بسیار با اهمیت و کلیدی است و کارکردهای مختلفی دارد و همه آنها باید محقق شوند.

سلیمانی گفت: امروز اگر بسیج در مساجد به خوبی کارکردها را پای کار بیاورد و نقش آفرینی مردم را در عرصه های مختلف محقق سازد و مردم خودشان مسائل مختلف را احصاء کنند و با استفاده از ظرفیت های محله ای در محلات آنها را حل کنند، معجزه آفرین خواهد شد. برای تحقق این اهداف باید پایگاه های بسیج با محوریت مساجد احیاء شوند، در این شرایط، ائمه جماعت به عنوان فرماندهان مساجد و بسیج با میدان داری و به عنوان لوکوموتیو واگن ها را در محلات به حرکت در می آورد و محله اسلامی را به تحقق می رساند.

وی با بیان اینکه تحقق محله اسلامی با دو جنبه مهم تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی محقق خواهد شد و در واقع از یک مسیر دو هدف را دنبال می کنیم، اظهار کرد: پایگاه های بسیج در دوران دفاع مقدس توانستند جنبه های دفاعی و امنیتی را محقق سازند و مردم سالاری در دفاع و برقراری امنیت به خوبی محقق شد و اقشار و آحاد مختلف مردم در این راستا نقش آفرینی کردند. امروز باید با تاسی از همین الگو مردم سالاری دینی توسط مساجد در همه ابعاد محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب درگیر شدن در چارچوب دیوان سالاری جایگاهی ندارد و این یک تهدید بزرگ است، افزود: امروز راه درهم شکستن و مقابله با این تهدید تحقق سازماندهی بسیج با رویکرد بسیج محوری است و این یک راهبرد است که بسیج رسالت سنگینی در اجرای آن دارد. امروز مقام معظم رهبری از بسیج انتظار دارند و مسئله احیای پایگاه ها با رویکرد مسجد محوری را دنبال می کنند و گزارشات را مرتب دنبال می کنند.

سلیمانی گفت: امروز بسیج در مساجد باید هم راهبرد و هم تاکتیک داشته باشد و مسئولین هم باید همه جانبه حمایت کنند. تشکیل هیئت های اندیشه ورز در پایگاه ها و اقشار بسیج برای تحقق این هدف انجام شده است. بسیج تشکیلاتی کاملا مردمی است که هم خط عمودی و هم خط افقی دارد و دارای مغز عمومی و مغز درونی است و اندیشه ورزی در بسیج با این رویکرد دنبال می شود.

وی احیای پایگاه های بسیج را یک مسئله راهبردی برای نظام اسلامی دانست که شاه کلید آن جذب جوانان انقلابی، تربیت آنها و انتخاب آنها برای مدیریت در پایگاه های بسیج است و گفت: اقشار مختلف در پایگاه های بسیج باید نقش آفرین باشند و همه فعالیت های بسیج متعلق به محلات است.

سلیمانی اظهار کرد: استان مرکزی خوشبختانه یکی از استان های پیشتاز در مقاطع مختلف تاریخ است که همواره در تعیین سرنوشت کشور برای تحقق اسلام ناب محمدی نقشی اساسی داشته و امروز در تحقق بیانیه گام دوم نقشی مهم و اثرگذار دارد که باید عملیاتی شود و این انتظار از بسیجیان وجود دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: یکی از اهدافی که در گام دوم انقلاب اسلامی دنبال می شود احیای پایگاه های بسیج در مساجد است که با رویکرد بسیج کردن مردم و تحقق پای کار آوردن همه ظرفیت ها دنبال می شود که خوشبختانه استان مرکزی طی این سال ها برای این مهم گامی اساسی برداشته است.

وی گفت: در این راستا فعالیت های متنوع و گسترده ای در ابعاد مختلف با محوریت خدمت به مردم پیش بینی شده که اقشار مختلف جامعه بتوانند توانمندی ها و استعدادهای خود را در پایگاه های بسیج عملیاتی کنند. خوشبختانه در راستای احیای پایگاه های بسیج با محوریت مساجد همکاری و هم افزایی قابل قبولی با کلیه دستگاه ها و مراکزی که در مسجد فعالیت می کنند انجام شد و امروز در سطح استان مرکزی هم افزایی قابل قبولی برای رونق فعالیت های بسیج در مساجد وجود دارد که با قوت دنبال می شود.

کریمی مهم ترین هدف احیای پایگاه های بسیج در مساجد را خدمت رسانی متمرکز و محله ای به مردم دانست و افزود: یکی از مصادیقی که در مورد احیای پایگاه های بسیج با محوریت مساجد توانست اثرگذاری قابل قبولی داشته باشد اجرای طرح جهادی و سلامت محور شهید حاج قاسم سلیمانی بود که همه ظرفیت ها را برای مقابله، کنترل و کاهش آسیب ها پای کار آورد و امروز شاهد آثار، خیرات و برکات فراوان آن هستیم.

وی با بیان اینکه امروز احیای پایگاه های بسیج با محوریت مساجد فرصتی بسیار مناسب در اختیار ما قرار داده و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، افزود: ارزیابی پایگاه های بسیج در استان مرکزی نشان می دهد که آنها در سطح قابل قبولی در کشور قرار دارند و این رویکرد در سطح شهرستان ها با قوت ادامه خواهد داشت.

کریمی ارتباط با ائمه جماعت و وحدت همه جانبه با کلیه عناصر فعال در مساجد را یک اصل مهم عنوان کرد که همواره باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وعدگاه