مدیران مدارس پرچمداران اصلی اجرای سند تحول بنیادین در جامعه هستند


مدیران مدارس پرچمداران اصلی اجرای سند تحول بنیادین در جامعه هستند

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدرسه محوری راهبرد اصلی آموزش و پرورش این استان است گفت: مدیران مدارس پرچمداران اصلی اجرای سند تحول بنیادین در جامعه هستند.

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز سه شنبه در نشست تخصصی با مدیران مدارس منطقه کشکوئیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک چهل دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از زحمات بی دریغ و موثر آموزگاران، دبیران و مدیران مدارس استان کرمان در شرایط سخت کرونایی تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت افزود: پوشش تحصیلی حداکثری دانش آموزان لازم التعلیم، پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر، راه اندازی مدارس شبانه روزی، راه اندازی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و ایجاد عدالت آموزشی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
اسکندری نسب با بیان اینکه آینده کشور در کلاس های درس و مدارس رقم می خورد گفت: باید آموزش و پرورش دغدغه همه مردم و مسئولان باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش اظهار کرد: امروزِ کشور ما نتیجه و حاصل کار معلمان دیروز و آینده کشور نیز نتیجه کار همکاران امروز ماست.
احمد اسکندری نسب با بیان اینکه کلید تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در دست مدیران مدارس است گفت: مدیران مدارس باید دلسوز، متعهد و توانمند باشند.
وی خاطر نشان کرد: تقوا، ایمان، فداکاری،ایثار، مطالبه گری، پرسشگری و صداقت نیاز جامعه امروز ماست که مسیر نهادینه کردن این خصایص اخلاقی در جامعه از مدارس می گذرد.
وی با بیان اینکه امروز آسیب های مجازی از آسیب های اجتماعی خطرناکتر است خاطر نشان کرد: باید خود و فرزندانمان را در این زمینه توانمند کنیم.
اسکندری نسب از شبکه شاد به عنوان اقدامی ماندگار در تاریخ آموزش و پرورش نام برد و افزود: اکثر شرایط یک کلاس درس در شاد دیده شده است، به گونه ای که دانش آموز می تواند چندین بار به فیلم تدریس بارگزاری شده مراجعه کند.
وی با بیان اینکه وجود حتی یک دانش آموز بازمانده از تحصیل برای کشور آسیب است تاکید کرد: پوشش حداکثری و نظارت حداکثری راهبرد اصلی مدیران مدارس در شرایط فعلی باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر جذب مشارکت حداکثری در راستای ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت اولیا، مسئولان و مردم در زمینه ارتقا کیفیت آموزش در شرایط فعلی استفاده کنیم.
وی بر تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی در شرایط فعلی در راستای نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در مدارس تاکید کرد.
وی با اشاره به سختی های ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: کرونا آزمونی بزرگ برای به نمایش گذاشتن صلابت، دلسوزی و ایثارگری فرهنگیان در جامعه است.
اسکندری نسب با بیان اینکه آموزش تحت هر شرایط تعطیل شدنی نیست گفت: به همت فرهنگیان اقدامات موثری در حوزه تعلیم و تربیت از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا صورت گرفت به گونه ای که جامعه به اهمیت کار معلم به خوبی پی بردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به مجاهدت خاموش فرهنگیان در شرایط فعلی، حضور در درب منزل دانش آموزان، تدریس از روی تخت بیمارستان و تدریس تا آخرین لحظات عمر را از جمله جلوه های ویژه معلمی در شرایط کرونایی نام برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید