کسب‌وکارهای فناورانه سمنان با 100 میلیارد ریال تسهیلات حمایت می‌شوند


کسب‌وکارهای فناورانه سمنان با 100 میلیارد ریال تسهیلات حمایت می‌شوند

سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان گفت: 100 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای تحقق طرح‌های حمایتی این وزارتخانه از کسب‌وکارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان درنظرگرفته شد.

به گزارش ایرنا، سید یاسر حسن پور روز سه شنبه در اولین نشست کارگروه وام وجوه اداره شده حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود: دستورالعمل‌ها و طرح های حمایتی وزارت ارتباطات با اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده این وزارتخانه و همچنین تسهیلات سرمایه در گردش و شرکت‌های نوپا برای حمایت از کسب و کارهای حوزه فاوا استان اجرایی می شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری همه جانبه کلیه دستگاههای متولی کسب و کارهای استان سمنان، بیان کرد: حمایت و شکوفایی کسب‌وکارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حمایت‌های جمعی محقق می شود.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان گفت: این تسهیلات برای حمایت از اشخاص حقیقی، شرکت های نوپا و نیز شرکت های باسابقه فعالیت بیش از سه سال به عنوان کسب و کارهای غیرنوپا با کارمزد ۵ تا ۹ درصد و دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه وتنفس یکساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت ها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در استان سمنان به منظور بهره مندی از تسهیلات با توجه به سرانه اشتغال حداکثر ۴۰۰ میلیون ریال به ازای هر اشتغال ایجاد شده تاکید کرد.

حسن پور گفت: تاکنون اطلاع رسانی های مناسبی از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره مندی از این تسهیلات در استان صورت گرفته است و لازم است با توجه به ظرفیت پارکهای علم و فناوری استان در خصوص در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی مناسب از فعالان حوزه فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی جامع تری در این خصوص انجام شود و طرح های بیشتری در حوزه اشتغال و کسب و کار حوزه فاوا به منظور بهره مندی از تسهیلات شناسایی شوند.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان افزود: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به کلیه شرکتها و فعالان این حوزه که در سامانه ایران نوآفرین ثبت نام کرده اند و دارای کد نوآفرین هستند تا کنون ۴ طرح در قالب طرح کسب و کار به این اداره کل ارسال شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها