تکمیل ظرفیت بیمارستان رازی اهواز / سیر صعودی بستری نسبت به قبل


تکمیل ظرفیت بیمارستان رازی اهواز / سیر صعودی بستری نسبت به قبل

رئیس بیمارستان رازی اهواز با اشاره به تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان، گفت: سیر صعودی بستری در بیمارستان رازی نسبت به پیک اول بیشتر است اما همچنان شاهد ساده‌انگاری مردم هستیم.

دکتر ماندانا قنواتی امروز (۲۱ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اوج‌گیری مجدد موارد ابتلا و بستری کرونا در خوزستان اظهار کرد: در مدت دو هفته، بیمارستان رازی اهواز پر از بیماران مثبت کووید – ۱۹ شده است. در حال حاضر ظرفیت بیمارستان رازی تکمیل شده است اما هنوز مردم این مساله را باور نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از روز گذشته تعداد بیماران در انتظار ICU افزایش پیدا کردند و بیماران از بیمارستان رازی به بیمارستان‌های معین اعزام شدند.

قنواتی ادامه داد: بیمارستان‌های گلستان، سینا، امیرالمومنین(ع) و فاطمه الزهرا(س) به عنوان بیمارستان‌های معین تعیین شده‌اند و کار پذیرش بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ را آغاز کرده‌اند.

رئیس بیمارستان رازی اهواز بیان کرد: سیر صعودی بستری در بیمارستان رازی نسبت به پیک اول بیشتر است اما همچنان شاهد ساده‌انگاری مردم هستیم.

وی گفت: این بیماری با هیچ کس شوخی ندارد و تا زمان تزریق واکسیناسیون برای همه گروه‌ها باید دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت رعایت شوند.

قنواتی بیان کرد: تعداد درگیری در یک خانواده و در افرادی که در یک دورهمی شرکت کرده‌اند، افزایش یافته است. مشاهده می‌شود افرادی که در دورهمی‌ شرکت کرده‌اند با درگیری ریه و علائم کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کنند و نیاز به بستری دارند یعنی اکنون نیاز به بستری و بخش‌های مراقبت ویژه افزایش یافته است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز تصریح کرد: کروناویروس مکررا در حال جهش است و جهش‌های ویروس موجب افزایش سرایت‌پذیری ویروس شده است.

وی بیان کرد: پیک سوم بیماری که خوزستان را درگیر کرده است، بیشتر افراد جوان بین ۲۵ تا ۴۵ سال و بدون بیماری زمینه‌ای را درگیر کرده است که این مساله نشان می‌دهد به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی درگیر شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس