مسجد، کنیسه، کلیسا و آتشکده در ایران مراکز فرهنگ صلح و آرامش هستند


مسجد، کنیسه، کلیسا و آتشکده در ایران مراکز فرهنگ صلح و آرامش هستند

خاخام حمامی لاله‌زار با بیان اینکه مسجد، کنیسه، کلیسا و آتشکده مراکز مقدس ادیان توحیدی و اشاعه دهنده فرهنگ صلح و آرامش هستند، گفت: موفقیت و سربلندی ایران آرزو و خواسته همه ایرانیان فارغ از وابستگی‌های دینی و قومی است.

خاخام «یونس حمامی لاله زار» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد، کنیسه، کلیسا و آتشکده مراکز مقدس ادیان توحیدی و اشاعه دهنده فرهنگ صلح و آرامش هستند، اظهار کرد: ما در کلیساها نیز با پیروی از حضرت موسی (ع) و سایر پیشوایان دین یهود مروج فرهنگ صلح، آرامش و محبت هستیم.

رهبر دینی کلیمیان ایران در ادامه با بیان اینکه همان طور که در قانون اساسی آمده است اقلیت های دینی می توانند آزادانه فعالیت کنند، گفت: نظام جمهوری اسلامی طی 42 سالی که از پیروزی انقلاب می گذرد، فضای آزادی را برای فعالیت های دینی و تبلیغی پیروان ادیان توحیدی از جمله کلیمیان فراهم کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما برای موفقیت نظام جمهوری اسلامی و سلامتی مقام معظم رهبری دعا می کنیم، افزود: موفقیت ایران آرزو و خواسته همه ایرانیان فارغ از وابستگی های دینی و قومی است.

حمامی لاله زار در ادامه با بیان اینکه متخصصان و پژوهشگران ایرانی هرچه زودتر خواهند توانست درمان بیماری کرونا را کشف کنند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که همه از این واکسن استفاده کنند و حتی بعد از آن نیز باید مقررات بهداشتی از جمله لزوم استفاده از ماسک و یا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و این وظیفه دینی ما است. ما کلیمیان نیز هم بنا به وظیفه دینی و هم بنا به وظیفه ملی خود به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می کنیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد