بودجه پیشنهادی 1400 شهرداری اراک چندان کارشناسی شده نیست


بودجه پیشنهادی 1400 شهرداری اراک چندان کارشناسی شده نیست

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: مباحث مطرح شده در بودجه 1400 شهرداری اراک چندان کارشناسی شده نیست.

ایرج رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، رقم بودجه پیشنهادی۱۴۰۰ شهرداری اراک که جهت بررسی به شورای شهر تحویل شده است را ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این رقم بودجه نسبت به سال گذشته ۳۸۳ میلیارد تومان معادل ۴۷ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اراک باید در شرایط نابسامان اقتصادی کشور، ۱۲۰۰ میلیارد درآمد زایی داشته باشد تا بتواند این بودجه را در سال آتی محقق کند، افزود: بودجه پیشنهادی شهرداری با اعمال نظرات کارشناسی دارای چندین ایراد است که مسلما تصویب آن با این ایرادات، اجرایی شدن، تحقق و مدیریت شهری در سال ۱۴۰۰ را با مشکل روبرو خواهد کرد.

رضایی تصریح کرد: یکی از موارد مندرج در بودجه پیشنهادی اخذ وام ۴۰ میلیارد تومانی است، اما با توجه به مردود اعلام شدن حسابرسی شهرداری در سال ۹۷ بعید به نظر می‌رسد که چنین بند و پیشنهادی منجر به جلب رضایت بانک شود. در بودجه سال جاری اخذ ۲ میلیارد تومان وام پیش‌بینی شده بود که به نتیجه‌ای نرسید، بر این اساس پیشنهاد اخذ وام ۴۰ میلیارد تومانی از سوی شهرداری، حاکی از آن است که مباحث مطرح شده در بودجه چندان کارشناسی شده نیست.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۶۱ درصدی درآمدها در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰، گفت: در سال جاری امور درآمدی شهرداری دچار تغییر و بعضا کاهشی بود، اما برای سال آتی چنین افزایشی مدنظر قرار گرفته است که از نظر شورا محل‌های جذب این درآمدها تا حدودی دارای ابهام است و لازم است پیوست‌های بودجه با ذکر دقیق جزئیات در اختیار شورا برای تصمیم گیری مناسب قرار گیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک، اخذ درآمد از جرائم ماده ۱۰۰ با افزایش حدود ۳۱ درصدی برای سال آتی را یکی از موارد مندرج در بودجه ۱۴۰۰ دانست و افزود: اعتبارات جاری شهرداری نیز ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که افزایش ۵۰ میلیاردی نشان می‌دهد، از سوی دیگر در حوزه جذب اعتبارات عمرانی ۶۷ درصد افزایش پیش بینی شده در صورتی که تحقق تمامی این موارد غیر ممکن است و با وضعیتی که شهر اراک دارد نمی‌توان خوشبینانه از این موارد گذشت و آنها را نادیده گرفت.

رضایی اضافه کرد: شهرداری تا ۱۵ بهمن ماه برای بررسی و ارائه بودجه پیشنهادی سال آتی خود به شورا فرصت داشت، اما این کار را دو هفته زودتر انجام داد که با توجه به ایراداتی که در این بودجه دیده می‌شود که به نظر می‌رسد حاکی از عجله در ارائه است، لازم است که مدیران شهرداری اصلاحات لازم را در بودجه پیشنهادی هر چه سریع تر انجام داده و نتیجه را طی روزهای آتی تحویل شورا دهند تا بتوانیم برنامه و بودجه‌ای دقیق برای سال آتی شهر، تنظیم کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06