فعالیت در بازارچه‌های خانم شیخان و مله‌خورد جایگزین کولبری می‌شود


فعالیت در بازارچه‌های خانم شیخان و مله‌خورد جایگزین کولبری می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اعلام اینکه امروز بازارچه‌های خانم شیخان در مریوان و مله‌خورد در سروآباد بازگشایی می‌شود، گفت: فعالیت در این بازارچه‌ها جایگزین کولبری می‌شود.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روزسه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان با اشاره به اینکه توانمندی و استعدادهای فراوانی هم در بخش کشاورزی و هم تجارت در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: امسال به نسبت سال گذشته با حمایت‌های استانی و همکاری و تعامل بین مسوولان و فعالان اقتصادی رشد خوبی در مبادلات مرزی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم استان مربوط به بازارچه غیررسمی خانم شیخان است، اضافه کرد: کولبری یکی از معضلات مطرح شده در کشور به ویژه استان‌های غربی است و همواره یکی از نگرانی‌های ما مربوط به اشتغال عده‌ای در این فعالیت برای تامین معیشت خود وخانواده‌هایشان هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه برای همه اعم از مسوول و مردم شنیدن اخباری مبنی بر مرگ کولبران ناراحت کننده است، گفت: این افراد به دلیل شرایط اقتصادی کشور و استان این شیوه را برای کار خود انتخاب کردند به همین دلیل اقداماتی برای اشتغال این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری با اعلام اینکه هم اکنون ۶۲۰ نفر در حوزه تخلیفه و بارگیری مرز باشماق فعالیت دارند، یادآور شد: در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مریوان بحث فعالیت مجدد بازارچه خانم شیخان مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه از ۲ سال پیش این بازارچه به دلایلی تعطیل شد، افزود: ازچهار ماه گذشته وزارت کشور با هماهنگی دستگاه‌های مختلف و براساس مصوبه هیات وزیران بازگشایی بازارچه‌های غیررسمی در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی را در دستور کار قرار داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: به دلیل آمادگی که در شهرستان بانه وجود داشت از سه ماه پیش بازارچه سیرانبند فعالیت خود را آغاز کرد و در مریوان هم با توجه به فاصله‌ای که بین بازارچه خانم شیخان و مرزرسمی باشماق وجود داشت باید رویه‌ای متفاوت تعریف می‌شد.

جعفری با بیان اینکه بعد از انجام همه اقدامات لازم از امروز ۲۱ بهمن بازارچه‌های مله‌خورد در سروآباد و خانم شیخان در مریوان فعالیت خود را آغاز می‌کنند، یادآور شد: مرزنشینان با استفاده از سود معافیت بازرگانی که به ازای هر کارت بازرگانی ماهانه ۷۰۰ هزار تومان است می‌توانند کالاهایی را از این بازارچه‌ها وارد کشور کنند.

فعالیت در بازارچه‌های خانم شیخان و مله‌خورد جایگزین کولبری می‌شود

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۹۰ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در مریوان

فرماندار شهرستان مریوان هم در این جلسه با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر دولت تدبیر و امید خدمات زیادی در این شهرستان به مردم ارائه کرده است، گفت: نیروگاه برق بخش خصوصی یکی از پروژه‌های مهم و شاخص استان بوده که در این شهرستان به اجرا درآمده است.

آرتیکاس اقبال با اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر ۸۶ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری و چهار پروژه هم کلنگ‌زنی شد و افزود: از این تعداد ۶ پروژه شهری و مابقی آنها در روستاها اجرا شده است و این بیانگر توجه به نقاط کم‌تر برخوردار در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۵۲ پروژه به همت دهیاری‌های مریوان اجرا شده است، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با هدف‌گذاری انجام شده و تاکیدات استاندار کردستان خدمات حداکثری توسط دهیاران و بهره‌مندی از اعتبارات و منابع دولتی در روستاها ارائه شود.

فرماندار شهرستان مریوان اظهار داشت: فعالان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مدنی مریوان بسیار مطالبه‌گر اند و هم چون مشاوری امین همکار و همراه مسوولان دولتی هستند و نقدها و پیشنهادات و درخواست هایشان را به طور مستقیم با ما در میان می‌گذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403