کره جنوبی از سگ ها و گربه ها هم آزمایش کرونا می گیرد


کره جنوبی از سگ ها و گربه ها هم آزمایش کرونا می گیرد

تهران- ایرنا- شهرداری کلانشهر سئول پایتخت کره جنوبی اعلام کرد از سگ ها و گربه های خانگی نیز در صورتی که دارای علایم کرونا باشند آزمایش کرونا می گیرد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، «پارک یو می» از مسئولان کنترل بیماری شهرداری سئول روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که از گربه‌ها و سگ‌های خانگی که علائمی چون تب، سرفه و یا مشکلات تنفسی داشته باشند به صورت رایگان آزمایش کرونا می‌گیرد.

این اقدام شهرداری سئول پس از آن صورت گرفت که گزارش هایی از ابتلای یک بچه گربه به ویروس کرونا در شهر جینجو کره جنوبی منتشر شده بود.

پارک اظهار کرد: این آزمایش‌ها در نزدیکی‌ خانه صاحب حیوان و توسط تیمی از کارمندان اداره بهداشت از جمله دامپزشک صورت خواهد گرفت.

این گزارش حاکی است حیواناتی که به کرونا مبتلا شده باشند به مدت ۱۴ روز در خانه صاحب حیوان قرنطینه می‌شوند زیرا هیچ مدرکی وجود ندارد که این ویروس از حیوان به انسان منتقل شود.

در این گزارش آمده است: اما در صورتی که در منزل صاحب حیوان، فردی به ویروس کرونا آلوده باشد و یا فرد دارای بیماری زمینه ای در این خانه ساکن باشد، حیوان مورد نظر به مکان‌های مخصوصی که برای این منظور در نظر گرفته شده منتقل می‌شود.

در یک سال اخیر گزارش‌هایی از آلودگی حیوانات به ویروس کرونا در گوشه و کنار جهان منتشر شده است. ماه گذشته دست‌کم دو گوریل در باغ وحش سن دیگو ایالت کالیفرنیا آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

پارک گفت: لطفاً هنگام راه رفتن سگ های خود را حداقل ۲ متر از مردم و دیگر حیوانات خانگی دور نگه دارید و اقدامات ضد ویروس مانند استفاده از ماسک و شستن دست ها را کاملاً دنبال کنید.

ویروس کرونا تا کنون در کره جنوبی جان یک هزار و ۴۸۲ تن را گرفته و ۸۱ هزار و ۴۸۷ تن را هم مبتلا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟