وزیر اقتصاد از باغ موزه دفاع مقدس گلستان دیدن کرد


وزیر اقتصاد از باغ موزه دفاع مقدس گلستان دیدن کرد

گرگان - ایرنا - فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز سه‌شنبه با همراهی حق شناس استاندار و جمعی از مدیران گلستان از پروژه در حال اجرای باغ موزه دفاع مقدس این استان دیدن کرد.

دژپسند در این بازدید دستورات لازم را برای تخصیص اعتبار این پروژه صادر کرد.

طرح جانمایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گلستان سال ۸۵ ارایه شد و از سال ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع به‌کار کرد.

طرح فرهنگی حوزه دفاع مقدس گلستان در تپه نور الشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام واقع در ناهار خوران شهر گرگان با مساحت هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می شود.

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که از محل اعتبارات ملی تامین هزینه می شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ذیربط دوباره از سر گرفته شد.

آخرین تزریق اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۹۷ از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

هادی حق شناس استاندار گلستان در این بازدید اظهار امیدواری کرد که بخشی از این باغ موزه خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

افتتاح و آغاز ساخت ۵۷۸ طرح عمرانی و اقتصادی گرگان با ۱۷ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال اعتبار در شهرک صنعتی شهید هزار جریبی و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی استان از جمله برنامه‌های امروز وزیر اقتصاد و دارایی در گلستان بود.

دژپسند همچنین قرار است فردا در زمان برپایی رژه خودرویی به مناسبت ۲۲ بهمن و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گرگان سخنرانی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟