رسالت بسیج امت سازی و خلق تمدن نوین اسلامی است


رسالت بسیج امت سازی و خلق تمدن نوین اسلامی است

اراک - ایرنا - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رسالت بسیج امت سازی، جامعه پردازی و خلق تمدن نوین اسلامی است و تحقق این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» روز سه‌شنبه در دیدار با فرماندهان حوزه و پایگاه مقاومت بسیج، افزود: بسیج عمق راهبردی انقلاب اسلامی است و این تشکیلات مردمی در خدمت انقلاب، نظام جمهوری اسلامی، ملت بزرگ‌ایران و دیگر ملت های آزاده دنیا است.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در چهار دهه استقرارش را پشت سر گذاشته و در گام دوم انقلاب اسلامی نیز باید در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی با راهبری حکیمانه رهبر فرزانه و همراهی ملت بزرگ ایران به پیش رفت.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ملت ایران در دوره پهلوی عزت طلبی خود را از دست داده بود و فلسفه شکل‌گیری نظام جمهوری ایران و سرنگونی رژیم شاهنشاهی نیز همین موضوع بود.
سردار سرتیپ سلیمانی اظهار داشت: دشمنان تلاش می‌کنند تاریخ اسلام را تحریف کنند در حالی که حقیقت در سایه حاکمیت اسلامی شکل گرفته است و این واقعه تاریخی درحقیقت انفجار نور بود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظام سلطه را در مسیر اضمحلال و فروپاشی قرار داده است، افزود: ایران اسلامی در بازه زمانی تاریخی قرار دارد که اقتدار و عزتمندی آن بر همگام هویداست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تاکید بر اینکه تمام تاکتیک‌های‌آمریکایی‌ها در شهادت سردار سلیمانی محکوم به شکست شد، افزود: گام‌ دوم انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه برخوردار است و همه باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشند تا نظام مردم سالاری اسلامی محقق شود.
سردار سرتیپ سلیمانی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت جوانان انقلابی، روحیه جهادی، امید به آینده، هراس نداشتن از دشمن، تمسک بر خلاقیت، مبارزه با فساد و تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی باید مد نظر ویژه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اصلی‌ترین نقطه سازماندهی بسیج، تشکیل انقلاب اسلامی، پایگاه‌های مقاومت محل در مساجد هستند چرا که پایگاه‌های مقاومت باید برنامه‌های اثربخش تدوین و برنامه‌ریزی کنند و با بهره‌گیری از ظرفیت های موجود تمام نیازهای مناطق و محله ها را تامین کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مساجد را نقطه آغاز انجام فعالیت‌های مردمی عنوان کرد و گفت: پایگاه‌های مقاومت برای تحقق همه جانبه مردم سالاری اسلامی باید مشکلات را احصا کنند و در راستای رفع آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنند.
سردار سرتیپ سلیمانی تاکید کرد: باید بسیج الکترونیک در پایگاه‌های مقاومت شکل گیرد و برای تحقق حکومت اسلامی از تمام ظرفیت ها و فناوری ارتباطات و اطلاعات نیز بهره‌گیری کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مقابله و کنترل بیماری کرونا نیز گفت: با اجرای این طرح شمار مبتلایان و فوتی های کشور بسیار کاهش یافت و در حال حاضر طرح دیگری از سوی سپاه پاسداران آماده‌سازی شده است که با موافقت وزارت بهداشت می توان سال جدید را بدون کرونا آغاز کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: برای اعتلای بسیج باید سند راهبردی تدوین کرد و برنامه‌ریزی راهبردی و تاکتیکی داشت و در مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده گام برداشت.
سردار سرتیپ سلیمانی تصریح کرد: سازمان بسیج و سپاه پاسداران درصدد است که مسیر نظام اسلامی را بر مبنای منظومه فکری انقلاب ترسیم کنند و با روحیه جهادی با محوریت جوانان ، پایگاه های مقاومت بسیج را احیا، توسعه و تقویت کنند.
وی افزود: گام دوم انقلاب اسلامی باید به‌صورت کامل در تمامی عرصه‌های جامعه نقش آفرین باشد که در این راستا برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ باید تمام کاستی‌ها و نواقص شناسایی و برطرف شود و زیرساخت‌های لازم برای هدایت، حمایت و پشتیبانی از پایگاه‌ها فراهم شود چرا که احیا و تقویت پایگاه‌های مقاومت مورد تاکید رهبری است.
سردار سرتیپ سلیمانی تاکید کرد: مردم بزرگترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی هستند که باید در تمام امور در راس باشند.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی