بروزرسانی سامانه سماصط راهی برای کاهش هزینه‌های تولید


بروزرسانی سامانه سماصط راهی برای کاهش هزینه‌های تولید

علی اکبر خانی با تاکید بر حذف واسطه‌های غیر ضرور در فرآیند توزیع گوشت مرغ گفت: با بروز رسانی سامانه سماصط هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد.


علی اکبر خانی با تاکید بر حذف واسطه‌های غیر ضرور در فرآیند توزیع گوشت مرغ گفت: با بروز رسانی سامانه سماصط هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صدرا علی اکبر خانی مدیرعامل اتحادیه سراسری گوشتی اظهار کرد: با راه اندازی سامانه بازارگاه از سوی وزارت جهاد کشاورزی از یک سو نهاده به دست تولید کننده واقعی می رسد و از طرف دیگر از خطاهای فردی مدیران تشکل های جلوگیری می شود. البته این سامانه هنوز اشکالات مختصری دارد که با تلاش مجدانه وزارت جهاد کشاورزی مرتفع می شود.

وی افزود: اتحادیه مرکزی مرغداران گوشتی به عنوان نماینده ۲۴ هزار بهره بردار؛ وظیفه چانه زنی و حمایت از تولید کننده را به عهده دارد به همین منظور تقاضای تجدید نظر در قیمت مرغ زنده از درب مرغداری ها را به کارگروه ستاد تنظیم بازار ارائه داده ایم. زیرا تولید در شرایط کنونی با افزایش چشمگیر قیمت کرایه حمل که جزو لاینفک بهای تمام شده محصول به حساب می آید، بسیار سخت است. همچنین افزایش نامتعارف ریز مغذی ها و واکسن های طیور همچنین افزایش قیمت جوجه یک روزه که خود دلیل منطقی برای افزایش قیمت مرغ گوشتی است حتی قیمت مصوب نهاده های دولتی (ذرت؛کنجاله ی سویا) با سیر صعودی ۱۵ درصدی مواردی است که در قیمت تمام شده لحاظ نشده است. ادامه شرایط موجود قطعا روند تولید مرغ را دچار مخاطره می کند. اتحادیه های ملی و استانی باید پر رنگ تر از گذشته ایفای نقش کنند.

بیشتربخوانید

افزایش قیمت گوشت وارداتی بازار را متشنج کرد/ نرخ هر کیلو دام سبک ۴۹ هزار تومان

وی در ادامه تاکید کرد: تعدد تشکل در حوزه صنعت طیور موجب شده که آنچنان که باید و شاید نتوان از حقوق اعضاء دفاع کرد و تمرکز مدیریت هم از بین رفته است. از این رو هر چه سریع تر بحث یکپارچگی تشکلها به منظور انسجام بخشی در این صنعت مولد انجام پذیرد و دولت باید اعتماد لازم جهت برون سپاری و تصدی گری را در بدنه این صنعت ایجاد کند تا این اتحادیه ها بتوانند از طریق مرغداری قراردادی صفر تا صد تولید و بازار رسانی محصول را به عهده داشته باشند.

اکبرخانی در پایان تصریح کرد: در حوزه آموزش، حقیقت و ترویج و برنامه ریزی تولید به زودی سامانه ای طراحی و راه اندازی می شود تا بر اساس تقویم مشخصی تولید انجام پذیرد .قطعا با این روش می توان از انباشت احتمالی محصول پیشگیری شود و در برهه های زمانی خاصی از سال کمبود مرغ گوشتی در بازار مشاهده نشود.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403