ابر رایانه سیمرغ از زیرساخت‌های مهم شبکه ملی اطلاعات است


ابر رایانه سیمرغ از زیرساخت‌های مهم شبکه ملی اطلاعات است

تهران- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ابر رایانه یکی از زیرساخت‌های مهم اطلاعاتی مورد نیاز کشور است که با تکمیل آن، ایران در جمع کشورهای صاحب این فناوری قرار می‌گیرد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، «حسین فلاح جوشقانی» در بازدید از پروژه ابررایانه سیمرغ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص «نقش ابررایانه سیمرغ در اکوسیستم حوزه ICT کشور»، افزود: همه سرویس‌هایی که در دنیا وجود دارند مبتنی بر پردازش‌های فوق سریع هستند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در حال حاضر همه چیز وابسته به زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی است و یکی از اجزا مهم شبکه ملی اطلاعات نیز سیستم های فوق سریع با قدرت پردازش بسیار بالا است که ابررایانه سیمرغ یک زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات بوده و همینطور در بحث های اقتصادی نیز دخیل است.

معاون وزیر ارتباطات به حضور موثر پژوهشگاه در پروژه ابررایانه سیمرغ اشاره کرد و گفت: طی سال های اخیر پژوهشگاه با تغییر رویکرد خود و حرکت به سمت مدیریت پژوهش، تحول بسیار خوبی را رقم زده است و پژوهشگاه با مدیریت مناسب و نگاه پژوهشی - کاربردی که داشته، طی همکاری با مراکز دانشگاهی موضوع ساخت ابررایانه سیمرغ را به خوبی پیش برده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها مجموعه ای که می توانست موضوع پروژه ابررایانه سیمرغ را بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوزه های دانشگاهی پیوند دهد، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ظرفیت های پژوهشگاه و دانشگاه هر کدام به تنهایی کافی نبوده و تلفیق این دو مجموعه و مدیریت پژوهش توسط پژوهشگاه باعث شد تا از ظرفیت های علمی و کاربردی هر دو مجموعه بهترین بهره حاصل شود و پروژه ابررایانه نتیجه مطلوب را بدست آورد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: ما در این پروژه صرفا با یک پژوهش علمی روبرو نیستیم و در آینده نزدیک کاربردهای آن را لمس خواهیم کرد.

فلاح جوشقانی افزود: تیم توانمندی روی این پروژه در حال فعالیت است و با توانمندی که وجود دارد کار در زمان مناسب به سرانجام خواهد رساند.

به گزارش ایرنا، ارتقاء جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان (بند ۱ الزامات شبکه ملی اطلاعات) و گسترش ظرفیت و ایجاد امکانات لازم جهت شکل‌گیری اقتصادی ارائه خدمات بومی و محتوای اسلامی- ایرانی (بند ۴ ماده ۴-۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی) از مهمترین اهداف پروژه ابر رایانه سیمرغ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید