تعاونی‌های ‌اشتغالزا جهشی در ایجاد شغل است


تعاونی‌های ‌اشتغالزا جهشی در ایجاد شغل است

مسئول بسیج سازندگی استان فارس اعلام کرد که تعاونی‌های اشتغالزای بسیج، جهشی در ایجاد شغل و توانمندسازی جوامع روستایی ایجاد می‌کند.

اسماعیل قزل‌سفلی در حاشیه بازدید از برخی فعالیت‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در شهرستان پاسارگاد، گفت: بسیج سازندگی در راستای توانمند کردن مردم روستاهای مختلف و محله های شهری کم‌برخوردار، اقدام به تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال‌زا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بسیج سازندگی فارس، قزل‌سفلی با بیان اینکه تاکنون در فارس ۱۵۸۹ صندوق اشتغالزای مردم یار تشکیل و با کمک مردم این صندوق ها به ایجاد ۱۳۹ تعاونی منجر شده است، ادامه داد: این صندوق های قرض الحسنه و تعاونی ها در عرصه‌های مختلف صنایع دستی، مباحث تولیدی، خدماتی و توزیع زمینه‌ساز راه‌اندازی اشتغال خرد و خانگی خوبی شده است.

او خاطرنشان کرد که تاکنون در شهرستان پاسارگاد ۳۶ صندوق قرض الحسنه اشتغالزای مردم یار تشکیل شده و ۴ تعاونی ماحصل تشکیل این صندوق ها بوده است.

قزل سفلی ادامه داد: با کمک صندوق کارآفرینی امید، مبلغ ۸ میلیارد تومان در مرحله اول به ۱۳۱ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی مردم یار بسیج وام واگذار شده و در مرحله دوم و طی روزهای آینده 8 میلیارد به این صندوق‌ها اعطا می‌شود تا برای کمک به اشتغال زایی خرد و خانگی منجر شود.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اهداف این تعاونی‌ها و صندوق‌های اشتغالزای مردم یار بسیج، گفت: تلاش می کنیم با راه اندازی این تشکل‌ها، توسط مردم برای مردم اشتغال ایجاد شده و امکان استقلال نسبی روستائیان را فراهم شود.

براساس این گزارش، مشاور ارشد مدیرکل صندوق کارآفرینی امید کشور و سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان فارس در این بازدید مسئول بسیج سازندگی فارس را همراهی کرده و از فعالیت‌هایی نظیر گلیم بافی، عروسک بافی، نخ ریسی با دستگاه، خیاطی، چرم دوزی، خیاطی، پرورش دام های چند قلوزا بازدید کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی