46 طرح گردشگری دهه‌فجر در مازندران به بهره‌برداری رسید


46 طرح گردشگری دهه‌فجر در مازندران به بهره‌برداری رسید

نوشهر - ایرنا - معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که در دهه فجر امسال 46 طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری 6 هزار و 170 میلیارد ریال در مناطق مختلف استان بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، مهران حسنی روز سه شنبه در آئین افتتاح هتل طرح های گردشگری شهرستان چالوس ، توسعه و بهینه سازی زیرساخت های گردشگری را یکی از اقدامات درخشان دولت تدبیر و امید در سال های اخیر برشمرد و تاکید کرد که صنعت گردشگری مازندران با اینگونه اقدامات وارد ریل اصلی خواهد شد.

وی با اظهار این که در دنیای امروز صنعت گردشگری به وجود گردشگر وابسته است ، گفت : برای جذب گردشگر باید نیازهای و خواسته های گردشگر مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نیروهای آموزش دیده با تکنیک های پذیرایی می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

حسنی با اظهار این که مازندران به خاطر داشتن ظرفیت های گردشگری یکی از شاخص ترین استان های کشور است ، افزود : گردشگری مازندران با بهره گیری از ظرفیت جنگل، دریا و دشت و ۱۴۰ رودخانه و نهر و آثار متعدد تاریخی و آب و هوای ویژه می تواند به مهم ترین محور اقتصادی و ثروت زایی استان تبدیل شود.

وی از تصویب ایجاد ۱۶۵ اسکله چند منظوره گردشگری در سواحل دریای مازندران به عنوان یکی از ظرفیت های بی نظیر گردشگری در استان یاد کرد و گفت که با تصویب و اجرایی شدن این اسکله های گردشگری ، زمینه بکری برای سرمایه گذاری گردشگری در مازندران ایجاد شده است.

امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران و معاون گردشگری میراث فرهنگی استان یک واحد هتل آپارتمان ، یک واحد پذیرایی ، یک مزرعه پرورش ماهی قزل آلا و یک واحد آموزشی در چالوس به بهره برداری رسید.

هتل آپارتمان شب های فانوس با ۸۱۰ متر مربع زیربنا در چهار طبقه ساخته شده و دارای ۱۱ واحد آپارتمان به ظرفیت ۷۰ نفر است. برای ساخت این واحد گردشگری در منطقه ساحلی خط هشت شهر چالوس ۲۵ میلیارد ریال هزینه و برای هفت نفر شغل ایجاد شد.

واحد پذیرایی کشتی سفید هم در هچیرود چالوس با اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی و ظرفیت پذیرایی از یکصد نفر بهره برداری و برای پنج نفر شغل ایجاد شده است.

بهسازی و نوسازی مدرسه سعدی با ۱۲ کلاس درس همراه با سالن امتحانات و نمازخانه هم طرح دیگری بود که در بافت شهری چالوس با زیربنای ۸۵۰ متر مربع و هزینه هشت میلیارد ریال بهره برداری شد.

مزرعه پرورش ماهی قزل آلا هم در روستای عربخیل بخش مرکزی چالوس با ظرفیت تولید ۴۰ تن در سال و با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

بر اساس اعلام فرمانداری چالوس ، در دهه فجر امسال در مجموع ۳۳ طرح عمرانی با اعتبار حدود ۳۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان بهره برداری می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما