18 پروژه اقتصادی و عمرانی در نمین بهره برداری شد


18 پروژه اقتصادی و عمرانی در نمین بهره برداری شد

اردبیل-ایرنا- همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار اردبیل 18 پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتبار 500 میلیارد تومان در شهرستان نمین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل روز سه شنبه در سفر به نمین و آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: همچنین عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف شهری، صنعتی ، گردشگری و اقتصادی نیز با پیش بینی اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: ساماندهی رودخانه و خیابان های اطراف نمین با اعتبار ۲۵ میلیارد به همت شهرداری از جمله پروژه های عمران شهری است که عملیات اجرایی آن آغاز شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: شروع عملیات اجرایی تولید لاستیک ۲ هزار تنی، پروار بندی گوسفند هزار و ۲۰۰ راسی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و آهک هیدراته با ۶۵ نفر اشتغالزایی از دیگر طرح های اقتصادی این شهرستان است.

بهنامجو با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ورودی و تقاطع نمین از تامین اعتبار آن از محل اعتبار استانی و سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه نیز از سوی راهداری انتخاب شده و این طرح به زودی آغاز می شود.

وی افزود:در همین شهرستان واحد تولید نئوپان، تولید کاغذ از سنگ و تولید اسباب بازی نیز تکمیل شده که با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: نمین از لحاظ توسعه صنعتی، گردشگری و کشاورزی افق خوبی دارد و کارخانجات خوبی در این منطقه آماده بهره برداری بوده که سال آینده افتتاح می شود.

وی بیان کرد: در تابستان سال آینده ۲ هزار نفر اشتغالزایی در حوزه صنعت در این شهرستان اتفاق می افتد که بهره برداری از پتروشیمی نمونه ای از این واحدها است.

بهنامجو به بهره‌برداری از کارخانه نئوپان و ام دی اف در این شهرستان در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن این واحد ، استان اردبیل حائز جایگاه دوم در تولید ام دی اف در کشور می شود.

وی افزود: در راستای توسعه گردشگری در این شهرستان نیز منطقه‌ای در روستای سوها از سوی منابع طبیعی به سرمایه گذار واگذار شده و با اجرای این طرح، یک منطقه خوب دیگر هم به پتانسیل های گردشگری اضافه می شود.

وی گفت: در خصوص توسعه زیرساخت‌های گردشگری فندقلو نیز اقدامات لازم انجام گرفته و تا دوماه اول سال آینده تکمیل خواهد شد.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل اقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس