بیش از 700 هزار دستگاه خودرو در 10 ماهه امسال تولید شد


بیش از 700 هزار دستگاه خودرو در 10 ماهه امسال تولید شد

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 700 هزار و 800 دستگاه خودروی سواری از سوی کارخانجات داخلی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است. نوشته بیش از 700 هزار دستگاه خودرو در 10 ماهه امسال تولید شد اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این آمار در مقایسه با تولید ۶۱۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی سواری در ۱۰ ماه سال ۹۸ رشد ۱۳.۹ درصدی نشان می‌دهد.

تولید وانت در این مدت با رشد ۱۴ درصدی به ۶۸ هزار و ۲۹۸ دستگاه رسید.

تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون تا پایان دی‌ماه در هم‌سنجی با پارسال با افت ۹.۷ درصدی همراه بود و به یک‌هزار و ۵۳۷ دستگاه رسید.

برپایه این گزارش، در این مدت در بخش ماشین‌آلات کشاورزی نیز تولید کارخانجات داخلی با رشد همراه بود، به ‌طوری‌که ۵۱۹ دستگاه کمباین و ۱۷ هزار و ۷۱۳ دستگاه تراکتور تولید شد که به ترتیب رشد ۴۴.۲ درصدی و افزایش ۱۳.۶ درصدی داشته است.

پیش‌تر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه رقابتی ساختن صنعت خودرو در داخل و استفاده از همه شرکت‌های توانمند در این حوزه است.

«علیرضا رزم‌حسینی» افزود: مطابق طرح وزارت صنعت، افزایش ۵۰ درصدی میزان تولید خودرو تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ به اجرا درخواهد آمد.

افزایش ۱۶.۸ برابری ظرفیت تولید خودروی سواری در ۴۲ سال

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین حاکی از ایجاد ظرفیت ۲ میلیون و ۶۹۹ هزار دستگاهی در تولید خودروی سواری تا پایان سال گذشته است. آماری که در مقایسه با ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی افزایش ۱۶.۸ برابری نشان می‌دهد.

در سال ۵۷ و ابتدای انقلاب، خودروسازان داخلی فقط ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کردند.

این ظرفیت تا سال ۹۲، یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه بود. بر این اساس در هفت سال گذشته در دولت «تدبیر و امید» ظرفیت تولید خودروی سواری رشد ۴۲ درصدی داشته است.

بر پایه این گزارش، ظرفیت تولید خودروی سواری در پایان سال ۹۶ به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار دستگاه و پایان سال ۹۷ به ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار دستگاه رسید.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا