اوقاف به افراد بی بضاعت کمک هزینه درمانی پرداخت می‌کند


اوقاف به افراد بی بضاعت کمک هزینه درمانی پرداخت می‌کند

کرمان - ایرنا - رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خدمت به افراد بی بضاعت بصورت مستقیم و بدون واسطه در دستور کار این سازمان قرار گرفته و بدین صورت هر نیازمند از سازمان اوقاف کمک هزینه درمانی دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد شرفخانی در مراسم انتصاب اعضای هیات امنای موقوفه نوریه با تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در راستای احیای ،عمران و آبادانی موقوفات در سراسر کشور تصمیم به معرفی هیات امنا در موقوفات گرفته ایم که این موضوع در بیمارستان و درمانگاه موقوفه نوریه امروز به وقوع پیوست.

وی با اشاره به لزوم اهمیت هیات امنا در موقوفات تصریح کرد : یکی از اقداماتی که نیاز بود در بعضی از موقوفات در جهت بهره وری، افزایش درآمد، سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت جمعی در امور موقوفات صورت پذیرد، تعیین هیات أمنا برای موقوفات بود که در همین راستا به لحاظ پیشرو بودن استان کرمان در این امور مدیریت موقوفه نوریه مورد بررسی قرار گرفت و امروز اعضای هیات أمنا آن تعیین و معرفی شدند.

رییس مرکز امور خیریه با تقدیر از زحمات و اقداماتی که تا کنون در این موقوفه صورت گرفته،اظهار داشت: اتفاقات و اقدامات بسیار خوب و جدی در موقوفه صورت گرفته که در احیای موقوفه نقش بسزایی داشته است.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه موقوفه نوریه پتانسیل فعالیت های بیشتر و کامل تری دارد، تصریح کرد: سرمایه گذاری، اخذ سند مالکیت رقبات موقوفه و حفظ عین موقوفه از اموری است که باید با جدیت و تلاش مضاعف پیگیری و اقدام لازم در تکمیل آنها صورت پذیرد.

وی با اعلام سیاست جدید سازمان اوقاف در تخصیص سوبسید به بیمارستان های موقوفه در سراسر کشور، اظهار داشت: از این به بعد به بیمارستان ها بصورت مستقیم سوبسید داده نخواهد شد، بلکه خدمت به افراد بی بضاعت بصورت مستقیم و بدون واسطه در دستور کار قرار می گیرد، بدین صورت هر نیازمند از سازمان اوقاف کمک هزینه درمان دریافت خواهد کرد.

بیمارستان نوریه در کرمان نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند

در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان هم به نقش و اهمیت بیمارستان موقوفه نوریه تأکید و اظهارداشت: سیاست سازمان اوقاف توجه ویژه به موقوفات بهداشت و درمان است که موقوفه نوریه در این سیاست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام علی جلالی با تأکید بر اقدامات شایسته صورت گرفته در موقوفه نورالله خان در دوره های گذشته گفت: در هر مجموعه ای در کنار کاستی ها اقدامات برجسته و خوبی هم انجام شده است که باید مورد توجه و تقدیر قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف استان کرمان هدف از تشکیل هیأت أمنا را تسریع دادن به فعالیت ها در کنار مدیریت فعلی اعلام کرد و افزود: اعضای هیأت أمنا در خدمت مدیریت و مجموعه موقوفه نوریه هستند.

بیمارستان نوریه کرمان از جمله بیمارستان‌های تخصصی اعصاب و روان مجهز در کرمان است، این بیمارستان درسال ۱۲۹۶ تأسیس گردید و در حال حاضر دارای ۹۰ تخت می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !